به گزارش ایرنا در این مراسم که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و برخی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات استانی برگزار شد، از زحمات حمیدرضا آذری تقدیر شد و علی عسکر نجفی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.
آذری از مدیران بازنشسته ‌ای بود که در بیستم آبان ماه 92 به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش فارس فعالیت خود را آغاز کرد و در پایان سال 96 از سمت خود کناره‌‌ گیری کرد.
پس از خداحافظی وی با این مسئولیت، عبدالرسول احمدی در اسفندماه 96 به عنوان سرپرست این اداره کل انتخاب شده بود.

**وضعیت مناسب برای آغاز سال تحصیلی
سرپرست پیشین اداره کل آموزش و پرورش فارس در این آیین با دفاع از عملکرد این اداره کل در دوره پنج ماهه تصدی مسئولیت سرپرستی گفت: تا امروز تنها به منفعت فرهنگیان عمل کرده‌ایم و سعی شد تصمیمات درستی بگیریم و از بابت اقدامات مطلوبی که در این مدت صورت گرفت، خرسندیم.
عبدالرسول احمدی از همه فرهنگیان درخواست کرد که تمام قد برای حل مشکلات آموزش و پرورش تلاش کنند و افزود: آموزش و پرورش دستگاه مهم و حساسی است که با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند‌‌‌، اما مشکلات با همدلی کم می‌شود.
وی بیان داشت: با آنکه در حوزه نیروی انسانی با کمبودهایی مواجه هستیم با تدبیر و تلاش در وضعیت مناسبی برای آغاز سال تحصیلی قرار داریم.

** کسی آموزش و پرورش را باور نکرده است
مدیرکل پیشین آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم بیان کرد: شرایط موجود در سال 1392 بسیار سخت و طاقت فرسا بود و اگر تجربه و دانش و صبر نبود شاید امکان ادامه وجود نداشت.
حمیدرضا آذری افزود: دیون آموزش و پرورش در آن سال 5 میلیارد تومان بود و ساماندهی نیروی انسانی در مدارس بسیار مشکل داشت اما ما بدون قضاوت درباره گذشته تلاش کردیم کارایی خود را اثبات کنیم.
وی اضافه کرد: آنان که دلسوز آموزش و پرورش هستند باید دو رویداد را مدنظر قرار دهند نخست آنکه ساختار متحول شود و دیگر اینکه اقتصاد پایدار شکل بگیرد.
آذری گفت: به اندازه انگشتان دست کسی را نمی شناسم که آموزش و پرورش را باور کرده باشد و شرایط در کشور به گونه ای است که آگاهانه یا ناآگاهانه استفاده از مدیران کارآمد، جسور و شجاع رو به اتمام است.
مدیرکل پیشین آموزش و پرورش فارس ادامه داد: ما تنها نباید از تحریم ها بترسیم بلکه باید از شرایط مدیریتی بترسیم زیرا در کشوری که مدیران رده بالا حساب نشوند، امید به توسعه مانند امید ایجاد جنگل در کویر است.
وی افزود: خواص نیز به دنبال سطحی نگری رفته اند؛ برای مثال کمپین فرزندت کجاست گم کردن راه است و نشان دهنده بی اعتمادی است.
آذری با بیان اینکه سرپرست پیشین آموزش و پرورش شرایط سختی در پیش داشت، ابراز داشت: کاش وزارت خانه از ابتدا تعیین تکلیف کرده بود اما به هر روی مدیریت در این سازمان دشوار است و در شرایط فعلی تلاشی مضاعف طلب می کند.

**خوش بین هستم
مدیرکل جدید آموزش و پرورش فارس نیز بیان داشت: امروز آموزش و پرورش فارس به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی استان با 65 هزار نیروی شاغل، 60هزار نیروی بازنشسته، 9000 واحد آموزشی و بیش از 40هزار کلاس درس در گستره ای پهناور، مانند ایرانی کوچک است.
نجفی خود را یک معلم، مدیر، معاون مدرسه و کارشناس اداره آموزش و پرورش شهرستان و مدیر آموزش و پرورش عشایر دانست که به سنگینی مسئولیت ها آگاه است.
وی ابراز داشت: آموزش و پرورش دچار مشکلات عدیده ای است و به عنوان یک انسان خوش بین معتقدم می‌توان با خرد جمعی و تشریک مساعی برای کاهش مصائب تلاش کرد و باید راهکارهای برون رفت از مشکلات را در کنار کاهش تمرکز در آموزش و پرورش و تفویض اختیار به مدیران اجرایی میانی یافت.
وی بر استفاده از ظرفیت جوانان تاکید کرد و عنوان داشت: تجربه استفاده از جوانان در آموزش و پرورش عشایری نتایجی بسیار مطلوب در پی داشته است و باید از ظرفیت بانوان که بیش از نیمی از جمعیت آموزش و پرورش هستند، بهره گیریم.
نجفی عمل به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را امری ضروری دانست و ابراز داشت: تمام توان آموزش و پرورش بدون توجه به حاشیه ها و با تکیه بر اصل شایسته سالاری باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: آموزش و پرورش نهادی اجتماعی است و صحنه هنرمندی همه آحاد مردم است و متعلق به قوم و گروه خاصی نیست؛ همچنین باید از توان بخش خصوصی بهره گرفت.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.