مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) استان فارس، جمعه در بازدید از کمیته امداد بخش خفر از توابع شهرستان جهرم در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: کمیته امداد این شهرستان و همچنین منطقه پنج شیراز در بین شهرستان های استان فارس برای اجرای طرح سنا انتخاب شده‌اند.
محمد بذر افشان ادامه داد: مردم از طریق این سامانه می‌توانند صدقات خود را در سریع‌ترین زمان، بی‌ واسطه و غیرحضوری پرداخت کنند.
وی افزود: همچنین با اجرای این طرح، مشترکان صندوق‌های صدقات می‌توانند همزمان با حضور مسئولان امور خیران و ماموران تخلیه صندوق صدقات در زمان تخلیه صندوق با تایید مبلغ وجوه جمع‌آوری شده در این سامانه، رسید الکترونیکی آن را به صورت پیامک روی گوشی همراه خود دریافت کنند.
بذرافشان ادامه داد: از طریق این سامانه، امکان ارسال پیامک‌های لحظه‌ای برای همه مشترکان صندوق صدقات وجود دارد و افزون بر این ساکنان این استان می‌توانند کمک‌های خود را در سر فصل‌های مختلف از جمله ماه رمضان، فطریه (عام یا سادات)، اطعام، یتیمان، کمک به زلزله زدگان، جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها به صورت الکترونیکی به دست نیازمندان برسانند.
وی اظهار داشت: شفاف‌سازی و افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد، صرفه‌جویی در هزینه خرید فیش‌های کاغذی، تسریع در روند جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی، جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی سودجویان، صرفه‌جویی در زمان جمع‌آوری و ثبت اطلاعات و ارتقای توان نیرو‌های انسانی از جمله مزیت‌های این سامانه به شمار می آید.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: با راه اندازی این سامانه و نصب NFC بر روی صندوق صدقات یا در منازل مشترکان، همه اطلاعات مربوط به مشترکان و میزان صدقات پرداخت شده آنها به صورت آنلاین در این سامانه قابل مشاهده خواهد بود و مشترکان می‌توانند در صورت تمایل، میزان صدقات پرداختی خود را تا یک سال گذشته مشاهده کنند.
NFC که مخفف عبارت Near Field Communication است به معنای اتصالات میدان نزدیک است. ارتباطات میدان نزدیک قابلیت ارتباطی جدیدی است که می توان از آن برای اتصال امن بین 2 دستگاهی که در فاصله کمی از هم قرار دارند، بهره گرفت.
بذرافشان بیان کرد: متقاضیان برای نصب اپلیکیشن سنا در تلفن همراه با ارسال عدد 20 به سامانه 30007639 می‌توانند از امکانات آن برخوردار شوند و کمک‌های خود را به ساده‌ترین شکل ممکن پرداخت کنند.
وی افزود: پس از ارسال عدد 20، لینک نسخه‌ نرم‌افزار سنا (https://sana.emdad.ir/android) به تلفن همراه ارسال و قابل نصب می‌شود.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
ف . ت/ 6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.