به گزارش خبرنگار ایرنا،حیدر اسکندرپور در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت روز خبرنگار گفت: آن زمان فرماندارشیراز بودم و در آستانه انتخابات مجلس هفتم به همراه تعدادی از مسئولان دیگر در میزگردی در محل فعلی خبرگزاری ایرنا حضور پیدا کردم.
وی ادامه داد: در آن میزگرد که در زمستان سال 82 برگزار شد خبرنگاران رسانه های دیگر نیز حضور داشتند و موضوع آن در زمینه نحوه برگزاری انتخابات مجلس هفتم بود که در آن جلسه طبق روال آن دوران شفاف صحبت کردم.
اسکندرپور گفت: زمان برگزاری آن میزگرد در برهه ای بود که شورای نگهبان رد صلاحیت هایی از میان کاندیداها برای انتخابات مجلس هفتم انجام داده بود و من در این مراسم جمله ای ساده گفتم که متاسفانه مورد بی انصافی برخی رسانه ها در آن زمان قرار گرفت.
شهردار شیراز اضافه کرد: جمله ای که من در آن جلسه بر زبان جاری کردم این بود که در این مساله که مجری و ناظر انتخابات دارای سلیقه سیاسی هستند شکی نیست و مهم این است که هر دو مجموعه به قانون انتخابات عمل کنند.
وی اظهار داشت: روز بعد از برگزاری این میزگرد، تیتر یک روزنامه کیهان این بود که مجری انتخابات دارای سلیقه خاص سیاسی است، در متن خبر نیز آورده شده بود که فرماندارشیراز که مجری برگزاری انتخابات است اعلام کرده سلیقه خاص سیاسی دارد.
اسکندرپور اضافه کرد: در اثر این موضوع هجمه زیادی برای مجموعه فرمانداری شیراز و شخص من ایجاد شد، البته در ادامه با توضیحاتی که داده شد این سوء تفاهم رفع شد و بعد از گذشت یک هفته روزنامه کیهان مجبور شد عین مطلب را درج کند که متاسفانه دیگر دیر شده بود و آن مطلب اثر خود را در جامعه گذاشته بود در صورتی که اصلا واقعیت نداشت.
وی کارکرد رسانه را متفاوت دانست و عنوان کرد: خبرنگار می تواند تصویر مبهمی از جامعه منعکس کند و همچنین قادر است تصویری شفاف و مبتنی بر واقعیت های تلخ و شیرین جامعه را نیز نشان دهد.
وی اظهار داشت: بسیار مهم است که خبرنگار و رسانه اخبار را به دور از بی تقوایی یا به صورت واقعی و با حفظ اخلاق حرفه ای به جامعه منعکس کنند.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.