به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، عصر یکشنبه در نشست شورای اداری این استان در شیراز افزود: فارس به عنوان گذرگاه جنوب کشور و مسیر دسترسی به استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و هرمزگان محسوب می شود و بنابراین به توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای و ریلی در آن باید توجه ویژه شود.
وی، با اشاره به آمار بالای تلفات ناشی از حوادث جاده ای در این استان ادامه داد: این مساله بیش از هر چیز ما را بر آن داشته تا در زمینه توسعه راه های مواصلاتی این استان، فعالیت ها و پیگیری های خود را افزایش دهیم.
استاندار فارس، نیاز بزرگراهی این استان را حدود 2 هزار و 500 کیلومتر اعلام و بیان کرد: افزون بر یک هزار و 300 کیلومتر بزرگراه به بهره برداری رسیده و هم اینک احداث 500 کیلومتر بزرگراه دیگر را در دستور کار داریم که امیدواریم بهره برداری از آنها به کاهش هرچه بیشتر تلفات جاده ای بیانجامد.
وی گفت: یکی از طرح های مهم استان فارس در حوزه جاده ای، ساخت آزاد راه 270 کیلومتری شیراز- اصفهان است که هم اینک بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با رفع مشکل نقدینگی تا پایان سال 97 آماده بهره برداری شود.
استاندار فارس، همچنین به طرح توسعه پایانه فرودگاه بین المللی شیراز که هم اکنون در دست ساخت است، اشاره کرد و بیان داشت: برای توسعه گردشگری در استان فارس، نیازمند گسترش جایگاه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای هستیم و امیدواریم شرایط به گونه ای شود که بتوانیم فعالیت ها را در این زمینه گسترش دهیم.

**تکمیل طرح های فارس نیازمند 20 هزار میلیارد تومان اعتبار است
تبادار، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات ایجاد شده در کشور بر اثر فشارهای خارجی، بیان کرد: در چنین شرایطی، دغدغه اصلی تمام مسئولان در کشور و استان ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال است.
استاندار فارس افزود: بر همین اساس در سال های اخیر اقدامات بسیاری برای ایجاد اشتغال در استان انجام شده که در نتیجه آن میزان بیکاری در فارس از 16 و نیم درصد در سال 91 به 9.9 دهم درصد در سه ماه نخست سال 97 کاهش یافته است.
او ادامه داد: در بحث فضای کسب و کار هم در سال 92 فارس در رتبه نوزدهم کشور قرار داشت اما در سه ماه نخست امسال، رتبه دوم را در کشور از آن خود کرد.
وی، بر لزوم واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی نیز تاکید کرد و گفت: هم اینک برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی، هم زمان بهره برداری افزایش می یابد و هم از هزینه های دولت کاسته می شود.
تبادار، از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست که بحث واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی را با جدیت دنبال کنند.
استاندار فارس، همچنین هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) را فرصت مناسبی برای بیان اقدامات دولت تدبیر و امید دانست و گفت: بیان خدمات و اقدامات انجام شده نباید با اغراق و بزرگنمایی همراه باشد بلکه تمام موارد به شکل مستند و همراه با آمار و ارقام دقیق به اطلاع مردم رسانده شود.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.