به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی، دوشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی بررسی پروژه های قابل واگذاری به بخش خصوصی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه اعتبارات عمرانی استان در سال از یک هزار و 500 میلیارد تومان تجاوز نمی کند، بنابراین تکمیل این تعداد پروژه بیش از 15 سال به طول خواهند انجامید.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های اعتباری و برای اینکه پروژه ها در مدت زمان کمتر و با کیفیت بهتری به بهره برداری برسد، قانون گذار در تبصره 19 قانون بودجه امسال پیش بینی کرده که پروژه های دارای توجیه فنی و اقتصادی و قابل واگذاری به بخش خصوصی واگذار شود.
او اظهار داشت: اکثر پروژه های قابل واگذاری برای سرمایه گذار جذابیت های لازم را دارد و اگر برخی پروژه ها از جذابیت کمتری برخوردار باشد قانون گذار پیش بینی کرده که این پروژه ها را با تعریف بسته های اقتصادی جذاب تر کنیم.
رحیمی افزود: استان فارس هم اینک از نظر واگذاری پروژه ها جزو استان های برتر کشور است و واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی به عنوان یکی از شاخص های ارزیابی مدیران استان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از مهمترین پروژه های استان که به این رویکرد در حال اجراست می توان به پروژه آزادراه شیراز- اصفهان با 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار اولیه و 70 درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه آزادراه لامرد – پارسیان با 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری، پروژه آبرسانی از دریا به لامرد با بیش از 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری و تصفیه خانه خط دوم آبرسانی به شیراز با بیش از 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری اشاره کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: علاوه بر این، تعدادی از اماکن ورزشی و درمانی را نیز به همین شکل به بخش خصوصی واگذار کرده ایم و آمادگی داریم که هر پروژه دیگری را که بخش خصوصی پیشنهاد دهد واگذار کنیم.
وی گفت: برای واگذاری پروژه تالار مرکزی شیراز به بخش خصوصی که شامل سالن آمفی تئاتر، موسیقی و نمایش می شود نیز تاکنون با چند سرمایه گذار مذاکراتی داشته ایم و در کنار آن بسته های اقتصادی نیز برای بازگشت سرمایه گذاری انجام شده تعریف خواهیم کرد.
رحیمی اضافه کرد: سرمایه گذاران می توانند برای مشارکت در این پروژه ها از تسهیلات صندوق توسعه ملی و دیگر تسهیلات بانکی ارزان قیمت استفاده کنند.
وی ادامه داد: همچنین پیمانکارانی که از دولت مطالباتی دارند می توانند مطالبات خود را به عنوان آورده قلمداد و در این پروژه ها مشارکت کنند.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.