به گزارش ایرنا،فرمانده ارشد عملیات سازمان آتش نشانی شیراز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: این حادثه ساعت سه و 54 دقیقه بامداد امروز رخ داد که پس از تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانانی ماموران ایستگاه های 16،18 ،3، 15،14، 17،9،13و ایستگاه پنج به همراه و خودروهای حامل دستگاه تنفسی، چندین دستگاه تانکر آب، خودرو فوماتیک و خودروهای پشتیبانی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز به سمت شهرک صنعتی شیراز حرکت کردند.
مهدی زارع افزود: کارخانه تولید تینر و مواد شیمیایی که تعداد زیادی مخزن های چند هزار لیتری با کاربری نگهداری مواد شیمیایی در آن موجود بود، دچار آتش سوزی گسترده شده بود و دود بسیار غلیظی از زیر سقف انبار خارج می شد.
وی ادامه داد: در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی شیراز به دلیل گستردگی و هم جواری این کارخانه با کارخانه های مواد شیمیایی دیگر به سرعت عملیات ارزیابی و اطفای محل آغاز شد.
فرمانده عملیات سازمان آتش نشانی ادامه داد: انبار مواد شیمیایی کاملا شعله ور بود و براثر حرارت بسیار زیاد و وجود مواد شیمیایی قابل اشتعال، صدای انفجارهای بزرگ و مهیب از داخل انبار شنیده می شد.
زارع اظهار داشت: شعله های سرکش آتش در حال سرایت به انبارهای مجاور بود که نیروهای آتش نشانی پس از ایمن سازی، با استفاده از لوله های آبرسانی، از چندین سمت مشغول مهار زبانه های آتش شدند.
وی اضافه کرد: به علت انبار و نگه داری الکل متانول و تینر در مخازن چند هزار لیتری در جای جای کارخانه و پخش شدن این مواد آتش زا در سراسر محل حادثه شعله های آتش به سرعت به تمام نقاط سرایت کرده بود که آتش نشانان از چند جهت شعله های آتش را کنترل کردند و مانع سرایت به کارخانه های اطراف شدند.
وی عنوان کرد: این وضعیت در حالی بود که هر لحظه به دلیل انفجارهای مهیب شعله های آتش گسترده تر می شد و جان آتش نشانان را به خطر می انداخت.
زارع اظهار داشت: در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و آتش نشانان در یک عملیات نفسگیر و با تلاش همه جانبه و از خودگذشتگی آتش سوزی را پیش از سرایت به انبارهای مجاور مهار و خاموش کردند.
به گفته مسئولان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.