در بخشی از این نامه که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، خطاب به مهندس اسماعیل تبادار استاندار فارس، اشاره شده است که این شرکت به عنوان زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی که خود زیرمجموعه شرکت تاپیکو وابسته به شستا است.
در این نامه با اشاره به سوابق خدمت طولانی کارکنان دفتر این شرکت در شیراز از تصمیم مدیران غیربومی آن در زمینه تعطیلی این دفتر انتقاد شده است.
کارکنان شرکت کارکنان شرکت مهندسی و نصب فیرمکو پارس در این نامه گفته اند که پارسال به کارمندان اخطار داده شده است که یا به دفتر تهران منتقل شوید و یا تا پایان مردادماه جاری تسویه حساب کنید و یا به تعبیری از شرکت اخراج شوید.
این نامه می افزاید: همه این پرسنل سراسر جوانی خود را مصروف اعتلای شرکت کرده اند و انتقال آنان و خانواده بدون داشتن مسکن در تهران مشکلات زیادی را برای آنها بوجود می آورد و از سوی دیگر، از آنجا که سیاست دولت ایجاد اشتغال و پیشگیری از تعطیلی موسسات است، این تصمیم نابخردانه محسوب و باعث اضطراب و اخلال در نظم شهر شیراز می شود.
در این نامه خطاب به استاندار فارس آمده است: خواهشمند است جهت جلوگیری از این اقدام بی منطق و تضیع حقوق خدمتگزاران این شرکت با سابقه بیش از 30 سال در شیراز با تسریع قبل از وقوع حادثه ترتیبی اتخاذ شود که از این کار عجولانه ممانعت به عمل آید.
همچنین خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد که در پی این نامه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در نامه ای به مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، این خواسته کارکنان شرکت فیرمکو را منعکس و رسیدگی به آن را خواستار شده است.
در این نامه که اول خردادماه امسال به امضای یداله رحمانی خطاب به لطفی مدیرعامل شستا ارسال شده، یادآوری شده است: شرکت فنی و مهندسی فیرمکو پارس در سال 1372 با اهتمام 456 نفر از نیروهای متخصص پتروشیمی شیراز با هدف ارائه خدمات فنی و مهندسی به صنعت پتروشیمی استان و کشور به ثبت رسیده و شروع به فعالیت کرده است به گونه ای که تا سال 1384، موفق به اشتغال چهار هزار نفر در پروژه های متعدد واقع در سراسر کشور شده است.
معاون استاندار فارس در این نامه که رونوشت آن توسط کارکنان شرکت فیرمکو در اختیار ایرنا قرار گرفت، اجابت درخواست سهامداران حقیقی این شرکت برای جلوگیری از انتقال دفتر شرکت به تهران و برگزاری مجمع عمومی در شیراز خواستار شده است.
چند تن از کارکنان شرکت فیرمکو در شیراز همچنین با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس، ضمن آن که انتقال یک شرکت به پایتخت را خلاف رویه اداری کشور خواندند، از تغییر دوره زمانی قراردادهای کارکنان از یک سال به یک یا دو ماه انتقاد و همچنین از جذب نیرو برای دفتر این شرکت در تهران گلایه کردند.
در پاسخ به پیگیری خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت فیرمکو مباحث مطرح شده درباره انتقال دفتر این شرکت به شیراز را نادرست خواند و گفت: هدف ما، تنها ایجاد یک دفتر دیگر در تهران است و این تصمیم، پیرو ابلاغ شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایران اتخاذ شده است.
مهدی رضایی فرح آبادی ادامه داد: از 20 نفر کارمند دفتر این شرکت در شیراز تنها سه نفر اخراج شده اند و اخراج دیگر کارمندان در دستور کار نیست.
با این وجود، یکی از کارمندان شرکت فیرمکو که نخواست نامش اشاره شود، جمع آوری تجهیزات رایانه های مستقر در دفتر شیراز این شرکت را گواهی بر تصمیم به جابجایی کامل دفتر شرکت به پایتخت دانست.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.