به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه در آیینی با حضور رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس امضا شد.
این تفاهم نامه با هدف هم افزایی بیشتر بین توانمندی ها و خدمات بخش های دانشگاهی دولتی و سازمان های مردم نهاد در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و تبادل تجارب و دانش مربوطه در ارائه خدمات توانمند سازی و حمایتی از اقشار آسیب پذیر اجتماع به امضاء رسید.
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز در این آیین گفت: نوآوری هایی که در پارک سلامت روان فارس شاهد هستیم و نگاهی که مسئولان این مجموعه دارند بیانگر این مطلب است که آنها به دنبال استفاده از داروهای گیاهی و رایحه برخی گیاهان در بهبود برخی بیماران سلامت روان هستند.
محسن عدالت افزود: اینکه نگاه در بهبود برخی بیماری ها تنها به استفاده از داروهای شیمیایی نیست جای تقدیر دارد و انتظار داریم که همکاران ما در دانشکده کشاورزی شیراز نیز پایان نامه هایی را با موضوع تاثیر گیاهان دارویی و دارای رایحه های مختلف و نحوه طراحی فضای سبز و توسعه آن بر سلامت روان بیماران تهیه کنند.
وی اظهار داشت: همچنین این مساله را نیز که هر داروی گیاهی برای چه بیماری و مشکلی مفید است و همچنین نحوه ایجاد پوشش گیاهی به بهترین شکل ممکن در محل های مختلف مورد بررسی و پژوهش قرار دهند.
مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس هم گفت: پیوند پارک سلامت روان با دانشگاه شیراز در زمینه های مختلف و مباحث متفاوت برای ما یک جهش کیفی بود و سبب شد تا خدمات ما در زمینه ارتقاء کیفیت به مراتب بهتر شود.
بهمن حاجات نیا، جامعه امروز را نیازمند امور علمی، تخصصی و فعالیت های پژوهشی دانست و افزود: طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، 25 درصد مردم کشورمان دچار اختلالات روانی از جزئی تا حاد هستند و این یعنی یک چهارم مردم کشور به کمک های لازم در زمینه سلامت روان نیاز دارند.
وی اظهار داست: این آمار نگران کننده می تواند زیر ساختی برای سایر آسیب ها و ناهنجاری ها باشد.
او ادامه داد: در زمینه آسیب های اجتماعی ما به شدت نیازمند فعالیت های نوین و هدفمند هستیم چرا که مشکلات بسیار زیاد است اما در مقابل دانش آموختگان بسیاری نیز داریم که نتوانسته ایم از پتانسیل آنها بهره کافی ببریم.
حاجات نیا اظهار داشت: قطعا می توان با رایحه درمانی و ایجاد پوشش گیاهی هدفمند در محیط می توان در جهت بهبود رفتار برخی بیماران نیازمند خدمات سلامت روان، افراد مبتلا به اعتیاد و مباحث مرتبط با سالمندان به نتایج مطلوبی رسید.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.