به گزارش ایرنا بهمن حاجات نیا، سه شنبه در بازدید فرماندار شیراز و مسئولان بهزیستی و شهرداری شیراز از این موسسه افزود: این پارک به عنوان نخستین پارک سلامت روان در کشور و خاورمیانه در زمینی به مساحت 23 هکتار و ظرفیت نگهداری یک هزار و 700 معلول ذهنی و کودک بی سرپرست در شیراز احداث شده است.
وی، با اشاره به برخورداری پارک سلامت روان فارس از ظرفیت های بسیار درمانی و آموزشی، اظهار داشت: این مجموعه با وجود مشکلاتی که با آن مواجه بود بدون استفاده از هرگونه تسهیلات و امکانات دولتی فعالیت خود را با هدف کاهش آسیب های اجتماعی آغاز کرد.
او گفت: هم اینک 80 بیمار دچار معلولیت ذهنی در این پارک نگهداری می شود.
حاجات نیا، یکی از مهمترین چالش های فرا روی کشور را بحث آسیب های اجتماعی برشمرد و بیان کرد: بی شک با حمایت از این مرکز می توان به کاهش و مدیریت آسیب های اجتماعی در استان، کشور و حتی منطقه کمک کرد و همچنین الگوی ساختاری و محتوایی این موسسه را به منطقه نیز تعمیم داد.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس اضافه کرد: این مجموعه فعالیت خود را با یک نگاه مدیریتی جدید و روز آمد با ورود به حوزه های تفریحی، آموزشی، درمانی، فرهنگی و فضای سبز مطلوب از اواخر 95 آغاز کرد.
حاجات نیا ادامه داد: امکاناتی همچون مجموعه اداری، سالن آمفی تئاتر، سالن همایش ها، سینما، رستوران، کافه کتاب سلامت، مجموعه توان بخشی در آب، درمانگاه های تخصصی، مسیر پیاده راه سلامت و پارک موزه روانشناسان دنیا نیز در این مجموعه یا ایجاد شده و یا در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: این مرکز با استفاده از هماهنگی خاص و ایجاد یک فضا و منظر مناسب، به دنبال اثر بخشی بیشتر در درمان سالمندان و بیماران است که این نقطه قوت و تفاوت ساختاری این پارک محسوب می شود.
مشاور مدیر عامل موسسه پارک سلامت روان استان فارس هم در حاشیه این بازدید در گفت و گو ایرنا بیان داشت: با هدف مناسب سازی و مهیا کردن کامل این مجموعه برای بهره برداری در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) امسال، امروز نشستی با حضور فرماندار شیراز، مسئولان بهزیستی، راه و شهرسازی، شهرداری شیراز و دفتر ترافیک و حمل و نقل استانداری فارس در محل این پارک برگزار شد.
سید علی محمد موسوی افزود: در این جلسه مقرر شد که بحث ایجاد رمپ ورودی و دسترسی به پارک با مشارکت شهرداری و راه وشهرسازی به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: همچنین قرار است که شهرداری شیراز نسبت به راه اندازی ایستگاه اتوبوس در مسیر ورودی شماره یک پارک برای استفاده مراجعان و کارکنان مجموعه اقدام کند.
او اظهار داشت: افزون بر این مقرر شده که اداره کل راه و شهرسازی فارس نیز مبادرت به نصب تابلوهای استاندارد راهنمای دسترسی به پارک سلامت روان از دروازه قرآن تا پلیس راه شیراز – مرودشت کند.
موسوی بیان کرد: یکی از محورهای فعالیت پارک، توجه به سلامت شهروندان است که به همین منظور یک مسیر پنج کیلومتری برای پیاده روی و دوچرخه سواری در این مجموعه پیش بینی شده و شهرداری نیز قول داده که 50 دستگاه دوچرخه برای استفاده شهروندان در این مکان مستقر کند.
مشاور مدیر عامل موسسه پارک سلامت روان استان فارس، با اشاره به اینکه این مجموعه از سوی سازمان نظام رواشناسی کشور به عنوان قطب روانشناسی کشور معرفی شده، افزود: علاوه بر خدمات متعدد و متنوعی که این مجموعه به مراجعان ارایه می دهد، تاکنون زمینه اشتغال 100 نفر نیز فراهم شده و پیش بینی می شود که با توسعه و تکمیل آن این تعداد به 400 نفر افزایش یابد.
وی ادامه داد: موسسه خیریه پارک سلامت روان، یک سازمان مردم نهاد است که برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و سلامت روان و همچنین ارایه خدمات توانمند سازی و حمایتی از سالمندان و معلولان ذهنی فعالیت دارد.
موسوی اضافه کرد: همچنین این موسسه با بهره مندی از هیات اندیشه ورز متشکل از عالمان حوزه دانشگاه و اجرایی و با بهره مندی از جدیدترین و کارآمدترین روش های روز دنیا، در زمینه آموزش پیشگیرانه و اطلاع رسانی با هدف تامین سلامت اجتماعی آحاد جامعه و همچنین کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از طریق مداخله های عالمانه و اثربخش، اداره می شود.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.