محمدقاسم تابنده ماه با اشاره به افزایش قیمت ملک در چند مدت اخیر در شیراز، گفت: بخشی از این معضل به نبود مرجعی برای قیمت گذاری برمی گردد، خلائی که باعث شده تا صاحبخانه ها هر قیمتی که مایل بودند بدون رعایت هرگونه ضابطه ای، برروی املاک خود بگذارند که این امر، آشفتگی بازار مسکن را درپی داشته است.
تابنده ماه بیان داشت: در جلسه ای که با حضور مدیرکل بازرسی استانداری فارس برگزار شد، مقرر گردید طرح پیشنهادی اتحادیه املاک درخصوص کنترل قیمت های رهن، اجاره و خرید و فروش واحدهای مسکونی در شیراز به مرحله اجرا درآید.
رئیس اتحادیه املاک شیراز اضافه کرد: به موجب این طرح، قیمت ها توسط کارشناسان خبره اتحادیه املاک در 50 نقطه شیراز تعیین و ابلاغ می شود و هیچ مالکی قادر نخواهد بود قیمت ها را به تنهایی تعیین و اضافه کند.
وی همچنین درخصوص تنظیم قرارداد معاملات پیش فروش واحدهای مسکونی بین سازندگان و خریداران، گفت: فرمت های این قراردادها در دفاتر مشاورین املاک موجود است و طرفین معامله باید بعد از تنظیم قرارداد و صدور کد رهگیری، در کمترین زمان جهت تنظیم سند رسمی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.
وی یادآور شد: مرکز داوری اتحادیه املاک جهت حل و فصل اختلافات بین طرفین معامله اعم از خریدار و فروشنده، مالک و مستاجر و نیز در قراردادهای پیش فروش آماده است به جای ارجاع موارد اختلافی به دادگاه ها، در کمترین زمان در محل فوق به اختلافات به وجود آمده رسیدگی کند و رای قطعی صادر نماید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 969738
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.