آیت ا... سیدعلی اصغر دستغیب با قدردانی از حضور همه جانبه اصناف و بازاریان در مقاطع انقلاب، جنگ تحمیلی و سایر صحنه ها که پیوسته تدین و پیشتازی خود در عرصه های اجتماعی را به منصه ظهور رسانده، خواستار تداوم این حضور شد.
وی با بیان اینکه مردم استان فارس پیوسته در همه عرصه های اسلامی، پیشتاز، متدین و تلاشگر بوده اند، بیان کرد: در کنار مردم، پیشه وران، تجار، بازرگانان، اصناف، کسبه و بازاریان نیز نقش ارزنده ای داشته و در جهاد نفسانی پیشگام بوده و ترسی از ضرر در میان آنها نیست.
وی بیان کرد: تاجران، بازرگانان، اصناف، کسبه و بازاریان، افرادی صلح طلب و سازگار بوده و جزء‌ افرادی که آشوب می کنند، نیستند.
آیت ا... دستغیب اظهار کرد: برخی افراد اجناس خود را احتکار می کنند تا در آینده به قیمت بالایی به فروش رسانند که این امر کراهت دارد و باید اجناس خریداری شده را مطابق قیمت و ارزیابی صنف خود به فروش برسانند.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اضافه کرد: تعیین قیمت از طرف حاکم اسلامی مجاز است که آنجا هم اصل بر این است که قیمت گذاری انجام شود، یعنی جریان عرضه و تقاضا باید متعادل شده و جلوی افرادی که در بالابردن قیمت عرضه و تقاضا نقش دارند، گرفته شود.
در ابتدای این دیدار، فرمانده ناحیه بقیه ا...(عج) شیراز گزارشی ارائه کرد.
سرهنگ محمدجعفر دوستدار ضمن بیان مشکلات و معضلات اصناف و بازاریان گفت: در این برهه که اوج تهاجم دشمنان است و هدف نهایی آنها ایجاد موج روحی و روانی در بین مردم مبارز ماست، همه باید با اتحاد و همبستگی به مقابله با اهداف دشمنان بشتابیم.
وی با بیان اینکه با راه اندازی بسیج بازار و افتتاح پایگاه های بازارهای سنتی، اصناف و کسبه همکاری تنگاتنگی با بسیج داشته اند، ‌تصریح کرد: امروز خواست دشمنان، تفرقه افکنی در جامعه اسلامی ماست، اما این خواسته به حول و قوه الهی، هیچ گاه در جامعه ما محقق نمی شود و در نهایت با همبستگی های بیشتر، معضلات جامعه و بازاریان، کسبه و اصناف نیز حل می شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 961430
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.