هادی پژوهش جهرمی، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به سفررئیس جمهوری به سوئیس و اتریش افزود:سفر دکتر روحانی به این کشورها که دارای جایگاهی مهم در اروپا و عرصه بین الملل هستند می تواند دستاوردهای سیاسی و اقتصادی خوبی برای منافع کشور داشته باشد.
او اظهار داشت: از سوی دیگر رئیس جمهوری در این سفر به تبیین و تشریح سیاست ها و نگاه جمهوری اسلامی در رابطه با اوضاع منطقه و همچنین بحث برجام با توجه به خروج آمریکا از این توافق بین المللی خواهد پرداخت و کمک خواهد کرد که اروپایی ها بتوانند در شرایط ایجاد شده توسط آمریکا فارغ از تصمیم این کشور در خصوص برجام به یک تصمیم واحد برسند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: آمریکا و اسرائیل و متحدان منطقه ای آنها به دنبال ترسیم یک چهره زشت از جمهوری اسلامی و معرفی کشورمان به عنوان یک کشور منزوی و حامی تروریسم در منطقه هستند.
پژوهش جهرمی گفت: اعلام قاطع و منطقی موضع و سیاست کشورمان که برگرفته از قانون اساسی کشورمان است در قبال مسائل مختلف قطعا تبلیغات منفی دشمنان و رسانه های معاند را کم اثر و خنثی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: امروز ضرورت دارد که جمهوری اسلامی یک پویایی و تحرک در حوزه سیاست خارجی و ارتباط با کشورها در منطقه و جهان داشته باشد تا نقشه آمریکایی ها برای منزوی کردن ایران نقش بر آب شود.
او گفت: اروپایی ها باید متوجه این مساله باشند که آمریکا می کوشد که خواسته های خود را به آنها تحمیل کند و موضع گیری آنها در قبال برجام و تداوم روابطشان با جمهوری اسلامی اثبات استقلال و عدم تبعیت آنها از آمریکایی ها است.
پژوهش جهرمی، با اشاره به نقش آمریکا در شکل گیری و حمایت از گروه های تروریستی در منطقه و جهان به رغم شعارهای ضد تروریستی که سر می دهد افزود: اروپایی ها باید متوجه باشند که اگر تروریسم قوت گیرد امنیت آنها دچار مخاطره خواهد شد و در مقابل حمایت آمریکا از تروریسم، جمهوری اسلامی همواره در صف مقدم مبارزه با تروریسم حضور داشته است.
حجت الاسلام والمسلیمن حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه 11 تیرماه نخستین سفر خود به اروپا پس از خروج آمریکا از برجام را آغاز کرد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.