به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرالله رخشانی ‌مهر دوشنبه در بازدید از پروژه های مدرسه سازی جهرم افزود:شناسنامه فنی مدارس در سال82 تهیه شد که طبق آن از 107هزار مدرسه موجود در کشور70درصد آن نیازمند بازسازی و مقاوم سازی بود که در برنامه چهارم و پنجم توسعه 4هزار میلیارد تومان برای نوسازی این مدارس اختصاص یافت.
وی ادامه داد: هم اکنون نیز 30درصد مدارس کشورمان نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند که امید است با تخصیص مبلغ مورد نیاز که در هر بخش متفاوت است در برنامه ششم بتوان این مدارس را مقاوم و بازسازی کرد.
رخشانی ‌مهر افزود: در آستانه 40سالگی انقلاب اسلامی می بایست وضعیت آموزش و پرورش شرایط مطلوب تری داشته باشد که اکنون در مقایسه با قبل از انقلاب پیشرفت خوبی در این زمینه داشته‌ ایم و در حال حاضر نیز در کشور به ازای هر دانش آموز5.2 متر مربع فضای آموزشی داریم که استاندارد جهانی آن 8 مترمربع است.
وی گفت: در حال حاضر مدارس چند شیفت در کشور نداریم و تعداد مدارس دو شیفت نیز در مقایسه با دهه 70و80بسیار کاهش یافته است.
رخشانی ‌مهر افزود: سیستم سرمایی و گرمایی در 70الی80درصد مدارس کشور اصلاح شده‌ و مقاوم سازی های مدارس نیز بر اساس استانداردها انجام شده و ایمن است و عدم تخریب این مدارس در زلزله کرمانشاه مصداق این مدعاست.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور، رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ، موصلی مدیرکل سازمان نوسازی و توسعه فارس و هیات همراه، صحراییان فرماندار ویژه جهرم و برخی از مسئولان محلی از دبستان دو شیفت شهید رجایی، هنرستان عصمت1و2 و هنرستان اسلامی برای بازسازی آنها، هنرستان مهر برای تجهیز آن و همچنین مجتمع فرهنگی- آموزشی آیت الله شب زنده دار و مجتمع پژوهشی- آموزشی دکتر کشتکار با هدف آگاهی از نحوه و روند ساخت این پروژه‌ها بازدید کردند.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.