به گزارش ایرنا علی مبشری، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: از مجموع کل پرونده های تشکیل شده، هشت هزار پرونده مربوط به کالاهای سلامت محور بود که با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به اینگونه پرونده ها در اولویت قرار دارد.
وی ادامه داد: قاچاق کالاهای سلامت محور افزون بر ضربه به اقتصاد، تهدیدی جدی برای سلامت مردم نیز هست و با وجود اهتمام و جدیتی که برای مقابله با اینگونه کالاها صورت می گیرد اما هر سال شاهد افزایش کشفیات در این حوزه هستیم.
مبشری، در مورد میزان مجازات نقدی پرونده های قاچاق کالا هم گفت: رقم این مجازات در سال 93 بیش از 496 میلیارد ریال، در سال 94 افزون بر 658 میلیارد ریال، در سال 95 حدود یک هزار و 223 میلیارد ریال و سال 96 بالغ بر 796 میلیارد ریال بود.
وی گفت: در بحث تخلفات ارزی نیز در این استان یک شرکت که پس از دریافت ارز چهار هزار و 200 تومانی برای واردات اقدام به فروش بخشی از آن به قیمت هفت هزار و 800 تومان در بازار آزاد کرده بود، شناسایی شده و پرونده این شرکت در دست بررسی است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس بیان کرد: همچنین تعدادی از دلالان ارزی استان نیز پس از شناسایی دستگیر شدند و تا کنون برای 15 نفر از آنها حکم زندان صادر شده است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.