به گزارش ایرنا محمد کرم‌اللهی این سخنان را در نشستی که پنجشنبه به مناسبت تقدیر از دانش‌آموزان هنرمند و معلمان برجسته شرکت‌کننده در فستیوال جهانی فیلم نلسون ماندلا و پروژه صلح و دوستی در حوزه هنری و انقلاب اسلامی فارس در شیراز برگزار شد، بیان کرد.
وی افزود: هنر زمانی متولد می‌شود که فردی به سراغ مسایل ریز اطراف خود برود و در آن پژوهش و کنکاش کند و از این طریق وجهی زیباشناسانه به اندیشه و تفکر خود ببخشد.
کرم اللهی ادامه داد: کارگزار فرهنگی باید تلاش کند حلقه اتصال منطقی بین هنرمند و مخاطب ایجاد کند و البته باید گفت در این زمینه کم‌کاری شده و زمینه ارتباط بین مخاطب و هنرمند تاکنون به نحو شایسته فراهم نشده است.
وی، با بیان اینکه در برخی زمینه‌ها شرایطی متفاوت برای هنرمند و ارایه هنر او وجود دارد، اظهار داشت: حوزه‌ سینما مانند حوزه کتاب نیست که نویسنده‌ای آن را بنویسد و به راحتی بتواند آن را روی پیشخوان به دست تک تک مخاطبان برساند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس بر ضرورت فراهم کردن امکانات برای رفع دغدغه‌های هنرمندان در زمینه سینما اشاره کرد و افزود: بهترین مکان برای پاسخ به این دغدغه آموزش و پرورش و مدرسه است که نقطه آغازین هر حرکت هدفمند و اثرگذار برای آینده به‌شمار می‌رود.
وی، با تقدیر از تلاش‌های مهگان فرهنگ، مجری طرح سینمامدرسه که به فستیوال فیلم نلسون ماندلا راه یافت، گفت: این بانوی هنرمند سراغ مدرسه رفته و از این جایگاه جریان‌آفرینی کرده است، به همین سبب تلاش‌ها او از سوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) دیده شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
مهگان فرهنگ نیز در ادامه این نشست بیان داشت: در میان این دانش‌آموزان برگزیده، کسانی هستند که آثارشان در دهها‌ جشنواره بین‌المللی پذیرفته شده و جایزه جهانی دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: این دانش‌آموزان به توجه و ارتباط با فضای بیرون نیاز دارند تا استعدادهای آنها شکوفا شود.
برنده جایزه نلسون ماندلا ادامه داد: نوجوانانی که در این طرح شرکت کردند به رشد و بلوغ فکری نزدیک شدند و می‌دانیم که انتخاب فیلم و برنامه مناسب نیازمند توانمندی و آگاهی است.
مجری طرح سینمامدرسه ادامه داد: بر اساس بررسی هایی که انجام شده، اگر قرار باشد این دانش‌ آموزان به سراغ تماشای شبکه‌های بین المللی بروند شبکه های مستند و هنری را انتخاب می کنند نه شبکه های سطحی و همین امر بیانگر خروجی تاثیرگذار این برنامه بوده است.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز در این آیین گفت: آینده از آن دانش آموزان است و مدیران آموزشی باید بر مهارت‌آموزی در مدارس تاکید کنند.
محمد کماندار با اشاره به همکاری حوزه هنری در این طرح افزود: حلقه گمشده ما کار جمعی است و استعدادهای فراوانی وجود دارد که اگر کنار هم باشند منشا خیر می‌شوند و فرآیند توسعه انسانی و رشد، شکل می‌گیرد.
جشنواره فیلم کودک 'نلسون ماندلا' از 27 تا 29 خرداد 97 در ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی برگزار شد.
مهگان فرهنگ، مجری طرح سینما مدرسه از ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز در این جشنواره موفق شد با همکاری دانش‌ آموزانش با ارایه پروژه ای در باره ایده ‌پردازی تا اجرا با موضوع 'نلسون ماندلا'، صلح و آزادی را به ‌طور تطبیقی برای دانش آموزان ایرانی و آفریقای جنوبی با استفاده از فیلم کوتاه در سبک پویانمایی اجرا کند و جایزه این رویداد هنری را از سوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) دریافت کند.
نلسون ماندلا، رهبر ضد نژادپرستی مردم آفریقای جنوبی نخستین رئیس جمهوری سیاه پوست این کشور بعد از سقوط رژیم آپارتاید در سال 1994میلادی بود.
ماندلا از سال 1962تا 1990 میلادی به دلیل مبارزه با نظام تبعیض نژادی حاکم بر آفریقای جنوبی به مدت 28 سال در زندان بسر برد و به دلیل این مبارزات در سال 1993میلادی به وی جایزه صلح نوبل اعطا شد. او در سال 1994 به ریاست جمهوری آفریقای جنوبی انتخاب شد.
ماندلا رهبر پیشین حزب حاکم کنگره ملی آفریقا ، از سال 1994 تا 1999 میلادی، رییس جمهور آفریقای جنوبی بود.
این رهبر سرشناس آفریقای جنوبی در اواخر سال 2013 میلادی و در سن 95 سالگی درگذشت.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.