به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی مهر در حاشیه این دیدار افزود: سرقت مسلحانه، آدم ربایی، تجاوز به عنف از جرایمی هستند که امنیت جامعه را مختل کرده اند و این جرایم خاص حساسیت ویژه ای برای مسؤولان قضائی دارند.
رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: زندانیانی که مدت ماندگاری زیادی در زندان دارند رسیدگی به پرونده قضایی و صدور حکم آنان در دستور کار قرار گرفته و از گشایش های حقوقی همچون تخفیف در مجازات، تعلیق و آزادی مشروط برای زندانیان واجد شرایط استفاده می شود.
وی افزود: فرایند رسیدگی به پرونده زندانیانی که مجرم نیستند و به خاطر ادای دین و محکومیت مالی در زندان به سر می برند در دستور کار شوراهای حل اختلاف و ستاد دیه استان قرار گرفته است و با همت خیرین و گذشت شکات زمینه آزادی آنان فراهم می شود.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: فعالیت های قرآنی در زندان ها به صورت گسترده انجام می شود و تعداد زیادی از زندانیان حافظ از یک جزء تا کل قرآن هستند و این حکایت از آن دارد که مسؤولان زندان ها اهتمام ویژه‌ای به مسأله حقوق شهروندی و بازسازی شخصیت زندانیان دارند و در این زمینه زندان ها از نمره خوبی برخوردارند.
القاصی گفت: کارهایی که برای اصلاح و تربیت، حقوق شهروندی و حفظ کرامت زندانیان در زندان های استان با نظارت مجموعه قضایی انجام شده است قابل ارائه به مجامع بین المللی است.
رئیس کل دادگستری فارس در خصوص جمعیت کیفری زندان ها گفت: خروجی کار دستگاه قضا که بخشی از آن به زندان بر می گردد محصول عملکرد جامعه است که منجر به جرم و تولید پرونده می شود و بیشتر افراد به لحاظ آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی، فقر، بیکاری، مواد مخدر و... گرفتار زندان شده اند.
وی افزود: قاضی در مقام رسیدگی در امر کیفری فردی است که نقش طبیب و پزشک را ایفا می کند و باید بداند که چطور فرد را درمان کند.
هفته قوه قضاییه از اول تیر ماه آغاز شده است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.