مهندس جلال زراعت پیشه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:علاوه بر بسیج امکانات و تجهیزات فنی، طرح‌های تشویقی مناسب برای مشترکانی که در نقطه اوج مصرف تابستانی کاهش مصرف داشته باشند در نظر گرفته شده است.
زراعت پیشه افزود: استفاده مضاعف از امکانات فنی و تجهیزاتی و طرح‌های تشویقی از 15 خرداد آغاز شده و تا 15 شهریور ادامه دارد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز بیان کرد : تابستان سال گذشته در شهرستان شیراز و مناطق تحت مسئولیت این شرکت به نقطه اوج مصرف یک هزار و 274 مگا وات رسیدیم ، این میزان مصرف 9 درصد نسبت به نقطه اوج مصرف سال قبل از آن فزونی داشت، اکنون نیز باید خود را برای چنین شرایطی آماده نگه داریم.
وی خواستار مشارکت مردم برای صرفه جویی و مصرف بهینه برق شد و گفت: هدف نهایی مصرف تعریف شده روزانه برق در شیراز هزار و 112 مگاوات است و مصرف بیش از این، امکانات و تجهیزات بیشتر می طلبد که ما درخواست استفاده بهینه داریم و معتقدیم کاهش یک درجه‌ای سرمای کولرهای گازی‌ها کاهش 5 درصدی مصرف برق را به همراه دارد.
معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز گفت: این شرکت برای عبور از فصل پیک بار، به واسطه ی تدابیر اندیشیده و اجرایی شده، آمادگی کاملی دارد.
مهندس محمدرضا منصوری صبا گفت: با توجه به بررسی های انجام شده، ١٢٠ میلیارد ریال اعتبار برای انجام پروژه های اصلاح شبکه دراین زمینه تخصیص یافته است.
او اضافه کرد: با استفاده از این اعتبارات تاکنون در ١٨ منطقه افت ولتاژ و ١٦ دستگاه ترانس پربار تعدیل بار شده است.
منصوری صبا با اشاره به انجام تعمیرات پیشگیرانه در شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با بهره گیری از توان ٢٨ گروه تعمیراتی،اقدامات برنامه ریزی شده مد نظر با هدف ارتقای بهره وری شبکه و کاهش افت ولتاژ، اجرایی شده است.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز بیان کرد: در این ارتباط تعمیراتی در زمینه های کابل سرویس دو تکه، کابل فرسوده، اصلاح سیستم ارت، تعویض تابلوهای فرسوده و مرمت فنداسیون تابلو زیر ترانس انجام شده است.
منصوری صبا گفت: تعویض ٧٠٠ پایه فرسوده با تخصیص ١٧ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.