حجت الاسلام سید عباس موسوی یکشنبه در مصاحبه با ایرنا افزود:در بعضی موارد در مکاتبات قدیمی دیده شده که مردم نسل به نسل، محلی را به عنوان امامزاده قبول داشته اند و شان آن مکان را حفظ می کرده اند که براساس مباحث فقهی نیز نباید درباره سندیت محل هایی که مردم از گذشته به آن اعتقاد دارند، کاوش کرد.
وی ادامه داد: یک هزار و 408 بقعه متبرکه در فارس وجود دارد که فقط برخی از آن ها دارای سند تاریخی مستند هستند.
موسوی شرایط سیاسی و اجتماعی را در طول تاریخ دلیلی بر بروز برخی پنهان کاری ها در مورد اسناد امامزاده ها عنوان کرد و گفت:به همین دلیل درحال حاضر اسناد موثق و شجره نامه مکتوبی در خصوص تاریخچه بسیاری از حرم ها و امام زاده های استان فارس وجود ندارد.

** امامزاده ام احمد در بافت قدیمی شیراز
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه در بافت قدیمی شیراز نزدیک به صد امامزاده وجود دارد گفت: یکی از این مرقدها که بعد از ساخت پارکینگی در مجاورت آن اسمش بر سر زبانها افتاد حرم ام احمد(مادر شاهچراغ) بود.
موسوی با اشاره به اینکه به دلیل بی توجهی در گذشته، این مکان به حریمی امن برای افراد خلافکار تبدیل شده بود افزود: با مراجعه به کتب تاریخی و علمای قم، پژوهشی درباره ام احمد صورت گرفت که نتیجه آن بر موثق بودن این مکان به عنوان مرقد مطهر مادر شاهچراغ (ع) گواهی داشت که بعد از آن خرید املاک حاشیه ای برای ساماندهی این محل در دستور کار قرار گرفت.
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.