شهردار شیراز در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: موزه‌هنر‌های معاصر شیراز در یکی از بهترین نقاط این شهر در زمینی به مساحت 14هکتار به‌صورت باغ ‌موزه و با دو هدف حفظ و جمع‌آوری آثار هنری و نیز تقویت محور گردشگری ساخته خواهد شد.
حیدر اسکندرپور افزود: ساخت موزه هنر‌های معاصر شیراز در قالب طرح اتصال چمران شمالی به چمران جنوبی به ‌وسیله پل صورت می‌گیرد که در دو سوی این پل دو مکان ویژه فرهنگی در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها همین موزه هنر‌های معاصر است.
وی همچنین از اعلام آمادگی سرمایه ‌گذار در این طرح سخن گفت و ادامه داد: نقشه‌های اولیه ساخت این موزه آماده شده است و بودجه آن نیز از طیق بخش خصوصی تأمین می‌شود؛ همچنین طرح نهایی آن به مسابقه گذاشته خواهد شد.
شهردار شیراز طی سخنانی در این آیین با بیان اینکه قرار نیست شیراز شبیه شهری دیگر باشد گفت: ازآنجاکه کلانشهر شیراز داشته‌های فرهنگی و هنری بسیاری دارد، نیازمند الگوپذیری از سایر شهرها نیست.
اسکندرپور ادامه داد: همه شهرها می توانند در زمینه توسعه اقدامات بزرگی را انجام دهند اما آن شهرها نمی‌توانند به سابقه تمدنی شیراز با شاعران بزرگی نظیر حافظ و سعدی ببالند.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری در تلاش است حس خوب زندگی را در شیراز به وجود بیاورد عنوان کرد:برآنیم که داشته‌های فرهنگی خود را به منصه ظهور برسانیم که نمونه آن ایجاد موزه هنرهای معاصر است و می خواهیم نشان دهیم که شیراز می تواند در حوزه ارتقای مکان های فرهنگی و هنری نظیر موزه ها، خانه هنرمندان و ... نیز موفق باشد.
اسکندرپور بیان کرد: برای فراهم‌آوردن فرصت گفت‌ و گو و تعامل بین شهروندان با طراحی و اجرای پیاده‌راه‌ها این امکان را فراهم خواهیم آورد همچنین به بافت تاریخی شیراز به‌ عنوان ثروت نگاهی ویژه خواهیم داشت و زندگی را در بافت تاریخی دوباره به جریان می‌اندازیم.
معاون شهردار شیراز و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر رویکرد خود را حمایت از فرهنگ، هنر و هنرمندان قرار داده است و امید است این شهر اوج فخر هنری خود را دوباره بازیابد و شیراز همچنان الگوی هنرمندان و دانشمندان باشد.
ابراهیم گشتاسبی‌ راد افزود: شهر شیراز به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر ایران، همواره نشانه‌هایی از خلاقیت هنرمندان را در خود جای داده است و هر هنرمندی بنا به نوع هنرش امضای خاص خود را داشته است.
وی ضمن ابراز تأسف ازفراموش‌ شدن ارزش آثار هنری در شیراز و بی ‌تفاوتی نسبت به آن در گذشته ابراز داشت: هنر هنرمندان و مکتوب اندیشمندان در طول تاریخ ماندگار است و نام نیک افرادی که از دانش و هنر نیز حمایت کرده اند نیز باقی خواهد ماند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: با توجه به وسعت و جمعیت شهر شیراز، وجود تنها 11موزه در شیراز با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی این شهر بسیار ناچیز است.
آرش فرج‌ زاده افزود: رویکرد جدید شهرداری شیراز رویکردی اجتماعی با داشتن نگاهی ویژه به هنر و هنرمندان است که فراهم کردن زیرساخت‌های آن در شهر شیراز در دستور کار این معاونت قرار دارد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با بیان اینکه ایجاد موزه هنر‌های معاصر می تواند در توسعه فرهنگ و صنعت گردشگری و نگاه ویژه به هنرمندان نقشی مؤثر داشته باشد، گفت:افزایش موزه‌های تخصصی در شیراز زمینه احیای هنرهای بومی و فراموش شده را فراهم می‌کند.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.