به گزارش ایرنا ، هر سال طرح همکاری مشترکین کشاورزی در 4 ساعت اوج بار یعنی از 12 ظهر تا 16 بعدازظهر، دربازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور و برخورداری از معافیت بهای برق مصرفی و پاداش ویژه برای کشاورزان در قالب سیاست‌های ابلاغی از سوی وزارت نیرو اجرا می شود .
براساس اعلام سازمان توانیر برای تابستان سال جاری یک هزارمگاوات بیشتر از تابستان سال گذشته باید صرفه جویی و مدیریت در مصرف برق اعمال شود تا بتوانیم تابستان با تنش انرژی را پست سر بگذاریم.
وزارت نیرو در تابستان سال گذشته 4060 مگاوات در بخش توزیع و برق‌های منطقه‌ای سراسر کشور بااعمال برنامه های تعاملی صرفه جویی اعمال کرد که تابستان امسال این برنامه ریزی ها باید بتواند به افق 6 هزار مگاوات صرفه جویی و مدیریت مصرف دست یابد تا بتوان تابستان را پشت سر گذاشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس سه شنبه در این زمینه اظهار داشت: در طرح کاهش پیک بار تابستان سال گذشته ، افزون بر99 میلیارد و 750میلیون ریال پاداش مشارکت به صنایع و کشاورزان استان فارس برای کاش مصرف در پیک تابستانی اختصاص یافت.
مهندس زینل قنبری در مصاحبه با ایرنا ادامه داد: 90 مشترک صنعتی با کاهش 7 مگاوات در طرح ذخیره عملیاتی و 93 مشترک صنعتی دیگر با 12.7 مگاوات کاهش مصرف در طرح های مدیریت مصرف مشارکت کرده اند.
این مقام مسئول گفت: همچنین 2میلیارد و 520 میلیون ریال پاداش به صنایع مشارکت کننده در طرح ذخیره عملیاتی و 4میلیارد و430 میلیون ریال به مشترکین همکار در طرح تعطیلات و تعمیرات اختصاص داده شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به کسب رتبه دوم این شرکت در کاهش پیک سال 96 در میان شرکت های توزیع نیروی برق کشور اشاره کرد و بیان داشت: 15هزار 570 مشترک کشاورزی با مشارکت خود توانستند 509 مگاوات درکاهش پیک بار موثر باشند.
قنبری اعلام کرد: پیک بار سال گذشته بخش توزیع استان 1550مگاوات بود که امیدواریم با همکاری تمام مشترکین این رقم حفظ یا کاهش یابد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.