به گزارش خبرنگار ایرنا مسعود رضایی، پنجشنبه در دومین اجلاس هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در شیراز افزود: شوراهای اسلامی هر کلانشهری اگر تنها یک یا 2 کار را در طول سال در دستور کار خود قرار دهند و آن را به بهترین نحو به انجام رسانند این خود کار ارزشمندی است اما اغلب این نهادها برنامه کاری مفصلی در اختیار دارند که هیچکدام به درستی انجام نشده و این نوعی آفت است.
وی، با اشاره به اینکه توزیع قدرت در شکل گیری شوراها تبلور یافته است، گفت: در برخی شهرها متاسفانه به دلایل سلیقه ای انتخاب شهردار تا ماه ها با تاخیر مواجه می شود.
رضایی ادامه داد: به عنوان نمونه می توان به موضوع انتخاب شهردار تهران اشاره کرد و علیرغم اینکه افراد توانمند، قوی و متخصص بسیاری برای این سمت وجود دارند اما برخی مواقع دیدگاه شورای این کلانشهر به سمت افرادی می رود که توانایی مدیریت حتی یک شهر کوچک را هم ندارند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از مطالب خود به پاره ای از مشکلات کنونی کشور پرداخت و اظهار داشت: مسئولان ما باید از به کار بردن افعال گذشته و آینده صرف نظر کرده و از برنامه هایی که هم اینک در دست اقدام دارند با مردم سخن بگویند.
وی، همچنین بر انجام امور با اتکای به دانش و خرد جمعی تاکید و بیان کرد: اگر به سمت علم، خرد و اندیشه جمعی حرکت نکنیم بی شک نمی توانیم از مشکلات کشور بکاهیم.
رضایی گفت: روزانه افراد بسیاری از ساکنان شیراز به دفتر من مراجعه می کنند و خواستار حل مشکلات مادی و یا اشتغال خود هستند اما قادر نیستیم که برای همه آنها کاری انجام دهیم.
وی اضافه کرد: باید بررسی شود که چرا ظرف 40 سال گذشته نتوانسته ایم آنگونه که باید برای رفع کمبودها و کاستی ها اقدام کنیم و دلایل ناتوانی خود را مورد واکاوی قرار دهیم.
رضایی ادامه داد: باید فارغ از اندیشه سیاسی، دست در دست یکدیگر بگذاریم و مملکت را آباد کنیم.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.