به گزارش ایرنا مظاهر بابایی شنبه در نشست تخصصی راهکار‌های حفظ قرآن در موسسه بیت الاحزان عنوان کرد: جهاد دانشگاهی با مؤسسه بیت‌الاحزان در بحث برگزاری دوره‌های آموزشی پیش ‌دبستانی همکاری داشته است و امیدواریم در آینده نزدیک نیز بتوان همکاری‌های بیشتری داشت تا پتانسیل مؤسسه بیت‌الاحزان به عنوان مؤسسه شاخص استان فارس در سطح ملی بیشتر مطرح شود.
وی افزود: اخبار خبرگزاری ایکنا به 42 زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود و حمایت از مؤسسات برتر قرآنی نظیر بیت‌الاحزان را وظیفه خود می‌دانیم.
بابایی با بیان اینکه مؤسسه بیت‌الاحزان در حوزه قرآن فعالیت‌هایی شاخص و منحصر به فرد انجام می‌دهد، گفت:170 شعبه بیت‌الاحزان در کشور تشکیل شده است.
همچنین مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در سال 75 از روستای ماهفرخان استهبان فعالیت خود را آغاز کرد و امروز فعالیت‌های آن به مراکز شهرهای مختلف کشور رسیده است.
حجت‌ الاسلام علیرضا شاهسونی به فعالیت 170 شعبه بیت‌الاحزان در 14 استان کشور اشاره کرد و دایره فعالیت‌های این مؤسسه را در 13 مدرسه شبانه ‌روزی حفظ تخصصی قرآن و 100 مدرسه و مهدکودک پیش‌دبستانی و چندین مدرسه غیرانتفاعی متعلق به این مؤسسه در نقاط مختلف کشور برشمرد.
وی با بیان اینکه این مؤسسه تاکنون 1700 حافظ کل قرآن تربیت کرده است، گفت: پیش‌بینی می شود این تعداد تا تابستان 2000نفر افزایش یابد.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان افزود: مراکز شبانه روزی بیت‌الاحزان که سابقه 17 ساله دارد در 13 نقطه کشور ازجمله شهر‌های کرمانشاه و بروجرد، استهبان، بیرجند، مشهد و تهران اجرا شده است.
وی گفت: عموم فعالیت های قرآنی کشور در بخش خواهران صورت می‌گیرد و در بخش برادران فعالیت‌های خاصی انجام نشده است و این مؤسسه تلاش می کند تا این ضعف را برطرف کند.
حجت‌الاسلام شاهسونی با اشاره به برگزاری طرح رحله که شامل حفظ جزء 30 و سوره مبارکه بقره در دو ماه تعطیلات تابستان است، بیان داشت: حافظان در گروه سنی 14 تا 22 سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان همچنین اعلام کرد: کسانی که امسال و سال آینده در این طرح شرکت می کنند، می‌توانند مدرک سازمان دارالقرآن را که معادل کارشناسی است، دریافت کنند و پس از آن قادر خواهند بود در آزمون سازمان سنجش کارشناسی علوم قرآنی شرکت کنند و مدرک رسمی آن را در این رشته دریافت کنند.
ثبت‌ نام طرح رحله از5 اردیبهشت‌ آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد؛ همچنین مصاحبه و آزمون ورودی در اواخر خرداد انجام می شود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.