جلال کریمی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: طرح غربالگری بیماری های غیر واگیر از سال 96 در شهرستان فسا آغاز شده و افراد از نظر بیماری هایی همچون فشار خون، دیابت، چربی خون و بهداشت دهان و دندان در مراکز جامع سلامت روستایی و شهری به صورت رایگان مورد آزمایش و معاینه قرار می گیرند.
وی افزود: از 48 هزار نفری که غربالگری برای آنها انجام شد، بیش از چهار هزار نفر مبتلا به دیابت و هفت هزار نفر مبتلا به فشار خون هستند.
به گفته کریمی، 74 درصد از بیماری های موجود در شهرستان فسا غیرواگیر است.
بر اساس نتایج آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در سال 95 انجام شد، جمعیت شهرستان فسا 205 هزار و 187 نفر اعلام شد.
معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی فسا همچنین بیان کرد: بیش از 17هزار نفر به عنوان سفیران و داوطلبان سلامت با این معاونت همکاری می کنند و توانسته اند بیش از 50 درصد از آموزش های لازم بهداشتی و درمانی را به صورت رایگان در اختیار خانواده ها قرا دهند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش ششده و قره بلاغ فسا نیز گفت: شمار مدارس مروجین سلامت در این بخش در مقایسه با سال 96 افزایش یافت.
محمد علی بلاغی افزود: در سال گذشته 14مدرسه به عنوان مروج سلامت در بخش ششده و قره بلاغ فعالیت می کردند اما امسال با تلاش هایی که از سوی کارشناسان بهداشت و سلامت اداره آموزش و پرورش صورت گرفت تعداد آنها به 26 مدرسه افزایش یافت.
شهرستان فسا درفاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.