به گزارش ایرنا، محمدرضا محمدحسن پور چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تلاطم های بازار ارز پیش بینی می شود مسافرتهای داخل کشور در تعطیلات پیش رو بیشتر مورد استقبال مردم قرار گیرد.
وی اظهار کرد: براساس آمار سال های گذشته پیش بینی می شود نوروز امسال شیراز میزبان بیش از دو و نیم میلیون مسافر خواهد بود که برنامه ریزی کاملی از سوی ستاد اجرایی خدمات سفر این شهر صورت گرفته که استقبال خوبی از این مسافران انجام شود.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از ابتدای اسفندماه جاری تاکنون بیش از 600 هزار گل و 50 هزار اصله درخت در مناطق 11 گانه شهر شیراز کاشته شده که تا دو روز آینده نیز این کار ادامه دارد.
وی با اشاره به اجرای 81 نماد شهری جدید در 10 روز گذشته در شیراز ادامه داد: از ده کیلومتری ورودی های شهر نظافت معابر انجام شده و در چهار ورودی شیراز نیز در ایام تعطیلات نوروز تیم های استقبال و راهنما مستقر و با بسته های فرهنگی متشکل از دو نقشه شیراز و فارس ،پذیرایی و اهداء شاخه گل به استقبال مسافران خواهند رفت.
محمدحسن پور اضافه کرد: در بدو ورود مسافران نوروزی به شیراز یک پیام خوشامدگویی همراه با نشانی سامانه اینترنتی که تمامی اطلاعات مورد نیاز مسافران در آن وجود دارد به گوشی های همراه آنها ارسال می شود.
وی با بیان اینکه بنرهایی در سطح شهر برای راهنمایی مسافران نوروزی به سمت اقامتگاه های موقت و محل اسکان نصب خواهد شد ، گفت: در ایام نوروز پیش رو نصب چادر در سطح شهر شیراز ممنوع است و به این دلیل اقامتگاههای موقتی شامل اقامتگاه زیبا شهر واقع در ابتدای جاده مرودشت جانمایی شده که علاوه بر وجود 100 کانکس ،فضایی برای نصب بیش از 1500 چادر نیز در این محل درنظر گرفته شده است.
معاون شهردار شیراز افزود: علاوه بر این محل در پارک جنت واقع در بولوار امیر کبیر نیز 175 کانکس مجهز برای اسکان مسافران نوروزی ایجاد شده و در اقامتگاه پارک فدک نیز برای نصب حدود دو هزار چادر جانمایی صورت گرفته است.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز اظهار کرد: محل دائمی نمایشگاه بین المللی فارس واقع در شهرک گلستان نیز آماده نصب چادر مسافران است که در صورت بارندگی مسافران در سالن های سرپوشیده این محل اسکان داده می شوند.
وی ادامه داد: در صورت وجود بارندگی 43 حسینیه زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه ، 12 سالن سرپوشیده ورزشی شهرداری ، 10 سالن تربیت بدنی پیش بینی شده که مسافران در این محل های سرپوشیده اسکان داده می شوند.
محمد حسن پور افزود: برای سهولت در تردد شهروندان و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات هرگونه حفاری در سطح شهر از 15 اسفند ممنوع شده و همچنین گودبرداری خانه ها و مراکز شخصی نیز از 25 اسفندماه جاری ممنوع است.
وی اظهار کرد: جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر نیز از هفته نخست اسفندماه آغاز شده و تا 27 اسفندماه ادامه دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در پایان تاکید کرد: نظارت بر فعالیت خودرو ها و وانت بار هایی که در سطح شهر میوه ، اغذیه و سایر اقلام مصرفی را به فروش می رسانند در ایام نوروز شدت بیشتری خواهد گرفت و از فعالیت آنها جلوگیری می شود.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.