احمد بن ناصر المحرزی وزیر گردشگری عمان در راس هیاتی 9 نفره دوشنبه هفتم اسفند 96 وارد شهر شیراز شد و براساس آنچه مسئولان یاد شده درفارس منتشر کردند این هیات از ظرفیت های گردشگری استان فارس و شهر شیراز بازدید کرد و در زمینه توسعه همکاری ها برای افزایش ورود گردشگر، توریسم سلامت و به کارگیری دستاوردهای باستان شناسی فارس در کشور عمان گفت و گو شد.
رسانه های استان در جریان برنامه های سفر این هیات خارجی که در سطح وزیر گردشگری عمان بود، قرار نداشتند که اگر این محدودیت نبود با انتشار گسترده خبر آن در سطح کشور، منطقه و جهان فرصتی فراهم می شد تا آثار تاریخی و ظرفیت های خطه فارس و شیراز بیشتر در دنیا و در بین کشورهای منطقه مطرح و دیده شود.
همچنین پوشش بیشتر و مستقل این برنامه،می توانست کمکی به توسعه گردشگری فارس و ایران باشد که چون مدیران گردشگری استان ترجیح داده بودند این سفر در سکوتی نسبی انجام شود، هیچ کدام از هدف ها محقق نشد.
در حالی که مسئولان گردشگری استان باید به دنبال هرچه بیشتر منعکس شدن اخبار اینگونه سفرها به ویژه در بین رسانه های بین المللی باشند، خبرنگاران رسانه های استان از جمله خبرنگار ایرنا در طول این دو روز سفر در به در دنبال خبر و ارتباط با هیات عمانی بودند که اغلب ناموفق بودند و نتیجه ای در پی نداشت.
براساس برخی شنیده ها مسئولان مربوط در میراث فرهنگی استان گفته بودند احتیاجی به حضور خبرنگاران برای پوشش خبری برنامه های این سفر نبوده است، موضوعی که به تایید رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به انتقاد خبرنگار ایرنا پیرامون سکوت نسبی رسانه ای حول این سفر گفت: اخبار این سفر به حد کفایت در کانال تلگرامی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس منعکس شده است.
مصیب امیری افزود:هدف ازسفروزیرگردشگری کشور عمان بررسی و بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی استان و همچنین افزایش ورود تعداد گردشگران این کشور خارجی به استان فارس بوده است.
مصیب امیری افزود: نکته مهم این سفر که درباره آن نیز گفت و گوهایی با هیات عمانی شد در زمینه انجام شیوه های مرمتی و به کارگیری دانش ایران و فارس درزمینه کاوش های باستان شناسی بود که مسئولان گردشگری عمان خواهان اجرای این دستاوردها در کشورخود هستند که رایزنی ها در این باره ادامه دارد.
اینکه کانال تلگرامی این اداره کل تا چه میزان برد دارد و تاثیر آن چگونه است، مشخص شد که این تاثیر نمود چندانی نداشته است.
هدیه تاجر فرش شیرازی به وزیر گردشگری عمان به تنهایی می توانست خبری مهم برای انعکاس در جهان باشد که به دلیل محدودیت های ایجادشده به خبری مرده تبدیل شد.
این تاجر فرش در نشست مشترک فعالان اقتصادی با وزیر گردشگری عمان، تابلو فرش منقوش به تصویر قابوس بن سعید پادشاه عمان را به این وزیر عمانی هدیه داد.
گشت و گذار احمد بن ناصر المحرزی وزیر گردشگری عمان در سرای مشیر شیراز که بازار اصلی صنایع دستی فارس است، دیدار از تخت جمشید، مجموعه زندیه و بازار وکیل، حضور در بیمارستان های بوعلی سینا و کوثر شیراز برای آشنایی با ظرفیت های گردشگری سلامت و دیدار با بازرگانان فارس از برنامه هایی بود که پشت دیوار سکوت خبری ماند.
این نخستین سفر هیات گردشگری عمان به فارس بود که خرسندی رسانه ها از چگونگی اطلاع رسانی از برنامه های این برنامه را در پی نداشت.
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.