مسعود نادریان یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه سال گذشته درهمه زمینه های آموزشی، پژوهشی، علمی و اجرایی دانشگاه جهرم یک تحول اساسی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در بخش پژوهشی در حوزه تولید علم 26 ثبت ژن و اختراع داشتیم که دو اختراع آن بین المللی است.
رئیس دانشگاه جهرم گفت:همچنین در سه سال گذشته سه شرکت دانش بنیان به ثبت رساندیم و بیش از 100 مقاله isi در مجله های معتبر دنیا توسط این دانشگاه چاپ شد.
نادریان افزود: چاپ 18 عنوان کتاب، افزایش تعداد اعضای هیات علمی از 19 نفر به 57 نفر، احداث 18 آزمایشگاه تخصصی و راه اندازی مرکز تحقیقاتی آپا(شناسایی بدافزارها و هکرها) از دیگر دستاوردهای دانشگاه جهرم در سه سال گذشته است.
وی ادامه داد: در سه سال گذشته بیش از 18 پروژه عمرانی را شروع و به بهرداری رساندیم که اعتبار 6 پروژه آن از طریق کمک خیرین، بودجه های غیرمصوب و صرفه جویی ها تامین شد.
رئیس دانشگاه جهرم گفت: همچنین کتابخانه الکترونیک دانشگاه را راه اندازی کردیم که بیش از 600 هزار جلد کتاب در اختیار دانشجویان قرار می دهد.
نادریان بیان کرد: دانشگاه جهرم در سال 1386 در سه رشته IT ، کامپیوتر و مترجمی زبان انگلیسی با 123 دانشجو شروع به کار کرد و این درحالی است که امسال در دهمین سال تاسیس این دانشگاه حدود سه هزار و 100 دانشجو داریم که در 23 رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد در چهار دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم کشاورزی و دانشکده علوم پایه تحصیل می کنند.
وی به فعالیت های اجرایی دانشگاه جهرم اشاره کرد و گفت:در حوزه فعالیت های اجرایی دانشگاه دارای برنامه راهبردی است، تا دو سال گذشته دانشگاه نمودار سازمانی نداشت که نمودار سازمانی آن را به تصویب رساندیم و تمام شوراها و کمیته های پیش بینی شده در آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها در دانشگاه راه اندازی شد.
رئیس دانشگاه جهرم به فعالیت های این دانشگاه در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: نسل چهارم دانشگاه ها به عنوان دانشگاه های ثروت آفرین نام گرفته است و با این فکر از دو سال قبل مرکز رشد به خصوص در حوزه IT فعالیت خود را در دانشگاه جهرم آغازکرد.
نادریان افزود: همچنین یک نیروگاه 25.5 مگاواتی در حوزه برق با استفاده از 100 درصد سرمایه گذاری خارجی را در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: از سوی دیگر برنامه ریزی کرده ایم در مرحله اول دو هکتار گیاهان دارویی را تولید و به تجاری سازی تبدیل کنیم.
رئیس دانشگاه جهرم گفت:همچنین با سه شرکت دانش بنیان و 26 ثبت اختراع تلاش می کنیم بتوانیک یک تا دو اختراع را به مرحله تجاری سازی برسانیم.
نادریان همچنین در خصوص رویکرد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تفویض اختیار به دانشگاه ها گفت: در همه جای دنیا اینگونه است که دانشگاه ها خودشان براساس نیازهای منطقه ای برنامه ریزی و نیروی متخصص تربیت کنند، این اقدام بسیار موثر و خوبی است که دانشگاه ها بتوانند در خصوص برنامه ها تصمیم گیری کنند.
وی ادامه داد: واگذاری اختیارات به دانشگاه های سطح یک که 13 دانشگاه هستند انجام شده اما باید این روند سرعت بیشتری پیدا کند و رشته های غیر کاربردی حذف شوند و با رشته های دیگر اقدام شود و آنچه مورد نیاز بازار است را تربیت کنیم.
9254 / 1876
خبرنگار: سجاد خسروانیان ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.