سهراب مختاری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد و تثبیت فرصت های شغلی موجود و مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خُرد و خانگی با استفاده از ظرفیت های بخش های غیردولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و با هدف توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.
وی بیان کرد: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصا در صنایع دستی، کمک به بنگاه های فعال برای شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی - عملی بنگاه های اقتصادی از اهداف اجرای طرح مهارت آموزی است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: همچنین دولت بر اساس طرح مشوق های کارفرمایی سهم کارفرما، مشوق هایی را برای کارفرمایان در قالب اجرای طرح های کارورزی و مهارت آموزی از جمله معافیت از بیمه را در ازای جذب افراد جویای کار، در نظر گرفته است.
او ادامه داد: طرح کارورزی، فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار با میانگین سنی 23 تا 35 سال را شامل می شود که پس از ثبت نام در سامانه کارورزی و احراز صلاحیت، به مدت چهار تا 6 ماه به عنوان کارورز به واحدها و بنگاه های اقتصادی معرفی می شوند و در صورت جلب رضایت کارفرما پس از اتمام دوره کارورزی در کارگاه مربوطه جذب خواهند شد.
مختاری، نگاه دولت در ایجاد اشتغال را مبتنی بر ارائه بسته های پنج گانه اشتغال فراگیر دانست و گفت: آخر بسته مربوط به طرح توانمند سازی نیروی کار است که کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی را شامل می شود.
وی افزود: طرح اشتغال فراگیر شامل مشاغل خانگی و اشتغال روستایی است که متاضیان می توانند با مراجعه به سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به آدرس fars.mcls.gov.ir اقدام به ثبت نام کنند.
مختاری همچنین گفت: جمعیت بیکار این استان در سال 96 را بر اساس آخرین آمار مرکز آمار و اطلاعات راهبردی 181 هزار و 820 نفر برشمرد و افزود: بیشترین فراوانی بیکاران مربوط به سنین 15 تا 29 سال است که 122 هزار و 500 را شامل می شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس درباره میزان تحصیلات بیکاران استان هم گفت: بیشترین فراوانی سطح تحصیلات بیکاران مربوط به فوق دیپلم و لیسانس است و پس از آن دیپلم، فوق لیسانس و بالاتر قرار دارند.
وی، با اشاره به اینکه تاکنون 22 هزار و 319 فارغ التحصیل و 891 واحد پذیرنده شامل بنگاه های اقتصادی، خصوصی و تعاونی در سامانه کارورزی ثبت نام کرده اند ادامه داد: از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی 9 هزار و 554 نفر بعد از بررسی های کارشناسی مجاز کارورزی شناخته شده اند که از این بین 423 نفر با عقد قرارداد مشغول بکار شده و مجوز 503 واحد پذیرنده نیز صادر شده است.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.