مهدی رنجبر دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:جشنواره موسیقی فجر فارس ‌در سه سالن تالار حافظ ، جهاد دانشگاهی و تالار احسان طی دو تا سه سانس متفاوت در چهار سبک سنتی، کلاسیک، مقامی و پاپ برگزار می‌ شود.
وی جشنواره امسال را با رنگ و بویی متفاوت توصیف کرد و بیان داشت:با حمایت‌هایی که از گروه‌های محلی صورت گرفته است، شاهد اجرای 12 گروه بومی خواهیم بود و دو گروه نیز در بخش کودک جشنواره به اجرا می‌پردازند.
جشنواره موسیقی فجر در بخش سنتی با اجرای بزرگان این عرصه همچون حسین خواجه امیری، محمد معتمدی، سالار عقیلی، حجت اشرف زاده، علیرضا افتخاری و سینا سرلک برگزار می‌شود.
همچنین مخاطبان در بخش پاپ شاهد اجراهایی از گروه سون و ماکان بند همچنین اجراهای مهدی جهانی، شهاب مظفری، بابک جهان‌بخش، رضا یزدانی و امیرعباس گلاب خواهند بود.
همچنین همزمان با جشنواره موسیقی فجر اپرای موسیقی با اجرای همای در جهاد دانشگاهی شیراز درحال برگزاری است.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه شیراز تنها شهری است که همزمان با تهران جشنواره موسقی فجر را برگزار می‌کند، عنوان کرد: ازآنجا که برگزاری جشنواره‌ها هزینه‌بردار است، حضور گروه‌های داوطلب در این برنامه‌ها آزاد است و همه برنامه‌ها با حمایت حامیان مالی برگزار می شود.
رنجبر به هزینه بیش از یک میلیارد تومانی جشنواره موسیقی فجر شیراز اشاره و بیان کرد: هزینه اجرای برنامه در هر سانس تا 50 میلیون تومان برآورد می‌شود که همه از طریق بخش خصوصی تأمین می‌شود.
وی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را در همه جشنواره‌ها پیشگام توصیف کرد و ابراز داشت:اداره فرهنگ و ارشاد فارس پیشقدمی خود را در برگزاری همه جشنواره‌های فجر ثابت کرده است و جشنواره فیلم فجر نیز با همه فیلم‌هایش در شیراز برای مخاطبان به نمایش در می‌آید.
این مقام مسئول رتبه شیراز را از لحاظ استقبال مخاطب رتبه دوم کشوری اعلام کرد و افزود:شیراز به دلیل استقبال شایان توجه مخاطبان چه در حوزه خرید بلیت سینما و چه در حوزه بلیت کنسرت پس از تهران در رتبه دوم است.
خبرنگار: سیده سمیرا متین نژاد ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.