عنایت الله رحیمی، یکشنبه در کمیسیون ایمنی راه های استان در شیراز افزود: مردم هم می توانند با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کمک کنند که این آمار روز به روز کمتر شود.
وی ادامه داد:براساس نظرات کارشناسی، عامل انسانی بیشترین میزان دخالت در وقوع حوادث ترافیکی و تصادفات جاده ای و شهری را دارد و بنابراین فرهنگ سازی و ارائه آموزش های لازم به رانندگان و همچنین همکاری آنها زمینه ساز کاهش تلفات خواهد بود.
رحیمی اظهار کرد:در حقیقت برای کاهش حوادث و به تبع آن تلفات ناشی از حوادث نیاز به برنامه ریزی های مدون و جامع داریم تا با پیاده سازی و اجرای آنها در یک دوره زمانی روند کاهش حوادث را شاهد باشیم.
او گفت: این برنامه ها باید برای مقاطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه رفع مشکلات راه ها، اعمال قانون و فرهنگ سازی تعریف و عملیاتی شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس،ضمن قدردانی از فعالیت های پلیس راهنمایی و رانندگی و نظارت وکنترل ترددهای درون و برون شهری افزود:پلیس برای افزایش نظارت خودنیازمند تجهیزات و امکاناتی است که باید این امکانات از جمله خودرو تامین شود تا با افزایش گشت های محسوس و نامحسوس در محورهای اصلی استان بتوانیم از میزان حوادث بکاهیم.
رحیمی افزود: در بحث ایمن سازی راه ها نیز باید در محورهای پرتردد و حادثه خیز استان موارد ایمنی به سرعت اجرا شود.
بنا بر اعلام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل فارس،این استان در صدر فهرست جانباختگان حوادث رانندگی قرار دارد.
آمار اعلامی پزشکی قانونی فارس گویای آن است که در هفت ماه امسال، 927 مورد فوت ناشی از سوانح ترافیکی در استان رخ داده است.
به گفته سعید غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی فارس، 673 فوتی در سوانح ترافیکی برون شهری و 254 مورد در سوانح ترافیکی درون شهری رخ داده است.
بر این اساس، در هفت ماه امسال 17 هزارو 400 نفر در سوانح ترافیکی استان مصدوم شده اند.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.