به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید حسین سیدی سه شنبه در همایش ملی علمی ـ پژوهشی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) افزود:‌بنیاد بین المللی امام رضا(ع)در32 استان و 77 کشور برنامه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی، سینمایی و مطبوعاتی اجرا می‌کند.
وی ادامه داد:‌ برگزاری همایش یک روزه ملی علمی ـ پژوهشی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با حضور اندیشمندان سراسر کشور از مواردی بوده که درقالب همکاری با حرم شاهچراغ صورت گرفته است.
حجت الاسلام سیدی برگزاری همایش‌های تخصصی وعلمی و پژوهشی رضوی و اهل بیتی را یکی از پربازده‌ترین همایش‌ها برشمرد و ابراز داشت: گاه اثرات این آثار می‌تواند تا قلب اروپا هم نفوذ کند و یکی از مصادیق تعظیم شعائر الهی است که مسیر زندگی انسان‌ها را به سمت نور تغییر می دهد.
همایش ملی علمی ـ پژوهشی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با همکاری آستان مقدس احمدبن موسی (ع) و بنیاد بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) در شاهچراغ برگزار شد.
این همایش از اواخر سال 1395 با انتشار فراخوان ارسال مقاله در موضوعاتی همچون حوزه شناخت شخصیت حضرت احمدبن موسی(ع) و حضرت سیدمیرمحمدبن موسی(ع)برادر شاهچراغ،حوزه فرهنگی،اجتماعی و مدیریت سومین حرم اهل بیت(ع)، حوزه تاریخ، اسناد و موقوفات حرم مطهر، حوزه معماری و شهرسازی و حوزه حدیث‌ پژوهی آغاز به کار کرد.
مهلت ارسال مقالات به این همایش تا پایان مهرماه 96 بوده است که به دلیل استقبال پژوهشگران تا 10 آذرماه تمدید شد و بیش از 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از انجام فرآیند داوری 34 اثر پذیرفته شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم درافتتاحیه این مراسم با اشاره به همکاری دانشگاه و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) عنوان کرد: حرم مطهر شاهچراغ باید با همکاری دانشگاه و این آستان مقدس نماد و مصداق وحدت حوزه و دانشگاه باشد.
محمد کاظم کاوه پیشقدم اضافه کرد: با توسعه چشمگیر حرم مطهر می توان فضا را برای تعامل بیشتر فرهنگی و علمی دانشگاه و آستان شاهچراغ (ع) فراهم آورد تا در این فرصت محور علوم انسانی اسلامی دراستان فارس درحرم مطهر شاهچراغ(ع) پی‌ریزی شود.
خبرنگار: سمیار متین نژاد ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.