به گزارش ایرنا هادی پژوهش جهرمی سه شنبه در آیین اختتامیه شیراز پایتخت جوانان اسلام افزود : شبهاتی را که امروز در حوزه دینی ایجاد شده، باید پاسخگو بود و این شبهات به مذاهب مختلف اسلامی اختصاص ندارد بلکه کل جهان اسلام را نشانه گرفته است.
پژوهش بیان کرد: ‌بی‌تردید در صورت بی‌ توجهی، جهان اسلام و جوانان با مشکل جدی روبه رو خواهند شد.
معاون استانداری فارس افزود:نشانه ‌قرارگرفتن جسم جوانان توسط انواع اعتیاد‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سراسر جهان، جوانان را تهدید می‌کند و حکومت‌ها، مسئولان کشورهای اسلامی و کسانی که احساس مسئولیت می‌کنند، باید در این باره سرمایه‌گذاری کنند.
معاون سیاسی‌ امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد:میزبانی شیراز در سال 2017 برای پایتختی جوانان جهان اسلام هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در توان و فراتر از آنچه برنامه‌ریزی شده بود، برگزار شد.
وی اضافه کرد: پایتختی جوانان جهان اسلام نکته‌ای مثبت برای جمهوری اسلامی و شیراز بود زیرا به دلیل برخی تبلیغات منفی، سایر مسلمانان مخصوصاً جوانان ذهنیتی منفی به ایران داشتند.
پژوهش جهرمی افزود:در یک سال گذشته، جوانان جهان اسلام با مهربانی‌های مردم شیراز آشنا شدند و به هنر امروز مردم آگاهی یافتند و این امر برای ما بهترین دستاورد بود.
وی با بیان اینکه این ارتباط باید تداوم یابد گفت: شیراز استحقاق این را دارد که همکاری با جوانان جهان اسلام و مرکزیت ‌آن را داشته باشد و این ظرفیت هم ازنظر سخت افزاری و هم نرم افزاری فراهم است.
پژوهش جهرمی گفت: پایتختی جوانان جهان اسلام بعد از شیراز به قدس داده شده است، در شرایطی که صهیونیسم بین‌الملل به دنبال هویت‌زدایی از بیت ‌المقدس و قدس شریف است این اقدام بجا را قدر می‌نهیم و امیدواریم بتوانیم تجارب و کمک‌های فکری خود را در دوره آینده به قدس شریف ارائه کنیم.
پانزدهم مهرماه سال 95 در نشست نهایی سومین اجلاس وزرای کشورهای جهان اسلام که درشهر استانبول ترکیه برگزار شد، شهر شیراز به عنوان پایتخت جدید جوانان جهان اسلام در سال 2017 معرفی شد.
پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام شانزدهم بهمن ماه سال 95 در آیین ویژه ای در مقابل آرامگاه حافظ در شیراز برافراشته شد
شهر بیت المقدس در سال 2018 پایتخت جوانان جهان اسلام است.
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
7368 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.