دکتر امیری ابتدا با اشاره به روند احداث بیمارستان 320 تختخوابی جدید تامین اجتماعی در اراضی 25 هکتاری بزرگراه حسینی الهاشمی که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری وقت در سال 86 بود و اقداماتی که به منظور احداث این مرکز درمانی طی سالهای اخیر صورت گرفته گفت: تعیین تکلیف در مورد این بیمارستان با پیگیریهای مسئولین در دولت تدبیر و امید دنبال شد و با استفاده از ظرفیت های پسابرجام مذاکراتی با شرکت های مختلف از سوی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت و در نهایت با شرکت «وامد» اتریشی مذاکرات جدی آغاز گردید و پیش قراردادی با شرکت های خانه سازی بین المللی ایران و شرکت اتریشی تنظیم گردید تا این بیمارستان با شاخصههای شرکت «وامد» و همکاری پیمانکاران داخلی با فاینانس 180 میلیون یورو ساخته شود.
وی افزود: این پروسه از اواخر سال 94 آغاز شد و باید پیش قراردادی با شرکت خانهسازی تنظیم میشد و سپس به تایید هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی میرسید که این مهم صورت گرفت و باید برای ابلاغ به هیات امنای این سازمان ابلاغ میشد. دکتر امیری با اشاره به رایزنیهای گسترده از سوی استاندار، نمایندگان مجلس و مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس با اعضای هیات امنای سازمان اظهارداشت: در سفر اخیر مسئولین، پروژه مزبور به عنوان دومین دستور کار شورای اداری استان مطرح گردید و استاندار فارس و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کردند که در استان فارس با توجه به نیازی که به تختهای بستری وجود دارد باید این بیمارستان احداث شود البته برخی از اعضای هیات امنا بر این اعتقاد بودند که چون بخش دولتی فارس از قدرت خوبی برخوردار است و از بیمارستانهای متعددی بهره برده نیاز به تخت اضافی ندارد اما با کار کارشناسی ثابت کردیم که فارس با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است.
وی ادامه داد: بر همین اساس در شورای اداری استان اعلام شد تا پایان سال جاری این بیمارستان یا از طریق فاینانس خارجی و یا توسط پیمانکاران داخلی و از محل منابع داخلی تعیین تکلیف شود و مراسم عملیات اجرایی آن تا پایان سال جاری آغاز گردد.
دکتر امیری در ادامه این نشست اضافه کرد: در سفر دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به فارس چندین پروژه در حوزه درمان افتتاح شد.
وی از افتتاح ساختمان کمیسیونها و شوراهای پزشکی استان به جای ساختمان قدیمی استیجاری گذشته خبر داد و با اشاره به بازدید دکتر نوربخش از بیمارستان شهید بهشتی گفت: شش بخش از بیمارستان شهید بهشتی بازسازی شده است و با توجه به قدمت بیمارستان که حدود 50 سال از احداث آن میگذرد و آسیبدیدگی جدی آن از سیلاب سال 80 که منجر به تعطیلی چند ماهه آن شد، ما مراحل بازسازی بیمارستان را از همان زمان آغاز نمودیم و در حال حاضر بخشهای اساسی از جمله تاسیسات، اتاق عمل، زایشگاه، آنژیوگرافی، رادیولوژی، پست آنژیو، زنان و زایمان و ... بازسازی شده است.
دکتر امیری گفت: چند بخش باقی مانده نیز با دستور مدیرعامل سازمان با اختصاص حدود 14 میلیارد تومان اعتبار بازسازی می شود و این بیمارستان با انجام تعمیرات اساسی کاملاً آماده ارایه خدمات در قالبی مطلوب خواهد شد.
مدیردرمان تامین اجتماعی فارس همچنین از بازدید مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از نرمافزارهایی که اخیراً رونمایی شده بود خبر داد و گفت: با توجه به جامعیت نرم افزار، دستور داده شد تا از آن در سراسر مراکز ملکی سازمان در سطح کشور استفاده شود همچنین از دست اندرکاران این امر مهم تقدیر به عمل آوردند.
وی در بخش دیگری از این گفت و گو اضافه کرد: تخت مصوب بیمارستان شهید بهشتی 300 تخت است که در حال حاضر 228 تخت آن فعال است و ضریب اشغال تخت در این مرکز درمانی 83 درصد می باشد.
وی گفت: در سال گذشته بیش از 16 هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده که عدد قابل توجهی است و این مرکز درمانی از نظر پذیرش بیمار و اورژانس بعد از بیمارستان فیاض بخش تهران دومین بیمارستان کشور است.
مدیر درمان تامین اجتماعی فارس اعلام کرد: بیمارستان 64 تخت خوابی لارستان آماده آغاز عملیات اجرایی است. این بیمارستان خیرساز با 65 میلیارد تومان هزینه همزمان با افتتاح درمانگاه تخصصی لار کلنگزنی خواهد شد.
وی همچنین از ارتقای درمانگاه تخصصی جهرم و فسا خبر داد و در ادامه اظهارداشت: در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور کلنگ ساخت درمانگاه فیروزآباد نیز پس از پیگیریهای فراوان به زمین زده شد.
وی یادآور شد: فیروزآباد یکی از شهرهایی است که بیش از 45 هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد البته در حوزه انتخابیه فیروزآباد، تامین اجتماعی دارای یک درمانگاه در قیر و کارزین و درمانگاه دیگری در فراشبند است ولی در خود شهر فیروزآباد مرکزی وجود نداشت که با تلاش جمعی نماینده و فرماندار شهرستان، رییس مرکز شهرسازی و استاندار و معاون عمرانی استاندار فارس نسبت به احداث درمانگاه این شهر اقدام می شود.
دکتر امیری تصریح کرد: درمانگاه نورآباد و لار در دهه فجر افتتاح خواهند شد و درمانگاه سپیدان و داراب نیز در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: در سالهای 95 و 96 در امر درمان در بخش سرپایی و بستری هزینه تقریباً یکسانی را داشتیم و در هر یک از این سال ها حدود 1200 میلیارد هزینه شده است.
دکتر امیری در بخش دیگری از این گفت و گو در رابطه با تعهدات تامین اجتماعی اظهارداشت: در مراکز دولتی در بخش بستری 90 درصد تعرفه دولتی را میپردازیم. در بخش سرپایی نیز با توجه به وجود پزشک خانواده، سطح یک رایگان است و سطح دو نیز با فرم ارجاع رایگان است و در بخش خصوصی نیز 70 درصد تعرفه دولتی را پرداخت مینماییم ضمناً در مراکز ملکی نیز صد درصد خدمات رایگان ارایه میشود. وی اضافه کرد: با 228 تخت، شاخص تخت ما 1/1 است که باید به 6/2 افزایش یابد. بدیهی است با ساخت و افتتاح بیمارستان 320 تختخوابی جدید و بیمارستان لار شاخص ما به بالاتر از 2 خواهد رسید که این امر در نوع خود از جهش خوبی برخوردار است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 815804
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.