به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: باید از حوادث طبیعی گذشته درس و عبرت گرفت و توجه داشت که اگر چنین حادثه ای در شیراز رخ دهد، مشکلات زیادی را ایجاد می کند.
وی ادامه داد: شهرداری شیراز باید در بازسازی بافت فرسوده مردم را یاری کند و به جای پرداختن به برنامه های غیراولویت دار، به فکر کمک به بازسازی این مناطق باشد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
** محکومیت اقدام ترامپ درباره قدس
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این کلانشهر گفت: اقدام رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشاندهنده دشمنی دائمی این کشور با جهان اسلام است.
وی افزود: موجی که در جهان اسلام و دیگر کشورها علیه این اقدام آمریکا ایجاد شده باعث فروپاشی اسرائیل خواهد شد.
رضوی اردکانی فلسطین را محور وحدت جهان اسلام خواند و اظهار کرد: قدس قبله اول مسلمین است و برای مسلمانان از اهمیت زیادی برخوردار است و ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اعلام پایتختی قدس بیشتر ناتوانی استکبار در قبال قدرت جهان اسلام را به تصویر کشید.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه 15 آذرماه جاری در سخنانی در کاخ سفید، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به قدس مهیا کند.
این اقدام رئیس جمهور آمریکا که برخلاف قطعنامه های سازمان ملل و نظر بیشتر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عربی و اسلامی است، با واکنش منفی بسیاری از دولت های جهان روبه رو شده و تظاهرات متعددی در بسیاری از کشورهای جهان علیه این تصمیم ترامپ برگزار شده است.
7387/ 2027
خبرنگار: رضا قادری ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.