سیامک شمس در مراسم «بزرگداشت روز جهانی بهداشت محیط» گفت: کمی سازی اثرات آلودگی هوا سالیانه یک بار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام و اطلاعات آن پس از تجزیه و تحلیل به وزارتخانه ارسال میگردد تا زمینه برای تعیین مشکلات موجود و برنامه ریزی در زمینه کاهش عوارض آن فراهم شود.
وی افزود: «کیفیت هوای داخل و خارج ساختمان» شعار امسال روز جهانی بهداشت محیط است که با اجرای برنامههایی در بحث آلودگی هوا سعی داریم زمینه ارتقای سطح سلامت جامعه را فراهم کنیم.
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه ضمن تشریح فعالیتهای این گروه، گفت: بحث مبارزه با قلیان در ماههای اخیر شدت گرفته و طی یک سال گذشته 110 مرکز عرضه قلیان در فارس به مراجع قضائی معرفی و تعطیل شد.
شمس یادآور شد: عمدهترین تخلفاتی که بازرسان ما طی بازدید از اماکن مختلف مانند اغذیه فروشیها با آن روبه رو شدهاند شامل عدم رعایت بهداشت فردی کارکنان و بهداشت مواد غذایی بوده که وضعیت متخلفان با آموزش، تذکر، اخطار و حتی معرفی به مراجع قضائی پیگیری شده است.
وی گفت: مردم استان خود نیز میتوانند بازرس بهداشت محیط باشند و مشکلات بهداشتی را به سامانه 24 ساعته 190 اطلاع دهند تا به آنها در اسرع وقت رسیدگی شود.
شمس افزود: مشکلات تمامی اماکن زیر نظر بهداشت محیط از جمله اغذیه فروشیها و رستورانها از طریق سامانه 190 توسط مردم قابل پیگیری است و میتواند زمینه ارتقای سطح سلامت جامعه را به نحو موثرتری فراهم کند.
وی دلیل تاخیر 2 ماهه برگزاری این مراسم را همزمانی 4 مهر (روز جهانی بهداشت محیط) با محرم و صفر اعلام کرد.
در این مراسم از 60 کارشناس بهداشت محیط برگزیده استان فارس تجلیل شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 811672
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.