به گزارش ایرنا،عبدالله فرجی سه شنبه در حاشیه گردهمایی مدیران صندوق های قرض الحسنه استان فارس در شیراز در جمع خبرنگاران افزود:اگر این صندوق ها با مشکل کمبود نقدینگی روبرو شوند قطعا از جانب سازمان اقتصاد اسلامی ایران حمایت خواهند شد.
مدیرعامل سازمان اقتصاد اسلامی ایران بیان کرد: درحال حاضر 950 صندوق قرض الحسنه در کشور زیر نظر این سازمان فعالیت می کنند که از این تعداد 80 صندوق در فارس دایر است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجوز برای تاسیس صندوق قرض الحسنه جدید در این سازمان صادرنمی شود، ادامه داد: تعداد 250 موسسه که قبلا مجوز خود را از نیرو انتظامی دریافت کرده بودند تقاضای پیوستن به سازمان اقتصاد اسلامی ایران را داده اند که با بررسی در مورد فعالیت آنها و قبول شروط این سازمان نظیر دریافت حداکثر سود چهار درصد و...برای این تعداد که از قبل فعالیت داشته اند مجوز پیوستن به این سازمان صادر خواهد شد که در فارس نیز تاکنون برای یک مورد مجوز صادر شده است.
وی با اشاره به این نکته که براساس مصوبه مجلس صندوق های زیرنظر این سازمان از نظارت بانک مرکزی مستثنی شده اند اضافه کرد: براساس آمار غیررسمی در حال حاضر بیش از دو هزار صندوق در کشور فعال هستند که کمتر از نیمی از آنها زیر نظر سازمان اقتصاد اسلامی ایران فعالیت می کنند که در حال حاضر نیز پیگیری برای جلوگیری از فعالیت موسسات غیرمجاز در دستور کار جدی نیروی انتظامی است.
فرجی بیان کرد: صندوق های فعال زیر نظر این سازمان در استان فارس تاکنون عملکرد صحیحی داشته اند و مردم نیز می توانند با مراجعه به سایت سازمان اقتصاد اسلامی از نام و مشخصات صندوق های قرض الحسنه مجاز که زیر نظر این سازمان فعالیت می کنند مطلع شوند.
وی دریافت کردن حداکثر چهار درصد سود ، شرط نگذاشتن برای پرداخت وام را جز قوانین صندوق های قرض الحسنه زیر نظر این سازمان عنوان کرد و گفت: هر صندوق قرض الحسنه ای زیر نظر سازمان اقتصاد اسلامی که برای پرداخت وام شرط بگذارد ،سود بیش از چهار درصد دریافت کند و یا برای پرداخت وام درخواست سپرده گذاری کند مرتکب تخلف شده و با گزارش دادن این موارد از طریق سایت این سازمان توسط مردم موارد پیگیری خواهد شد.
رئیس سازمان اقتصاد اسلامی ایران بیان کرد: سرمایه ثبتی این سازمان 500میلیارد تومان است و در حال حاضر حداکثر مبلغ پرداخت تسهیلات در صندوق های قرض الحسنه زیرنظر این سازمان 10 میلیون تومان با بازپرداخت حداکثر 36 ماهه و بدون سپرده گذاری است.
وی مانده حساب در صندوق های قرض الحسنه کشور در پایان سال گذشته را 30 میلیارد تومان و حدود 25 میلیارد تومان نیز وام داده شده عنوان کرد.
وی افزود: در شش ماه نخست سال جاری 106 میلیارد تومان وام در استان فارس از سوی صندوق های قرض الحسنه به مردم پرداخت شده است.
فرجی در گردهمایی مدیران صندوق های قرض الحسنه فارس گفت: همگی باید برای حفظ کیان صندوق های قرض الحسنه تلاش کنیم و بیش از گذشته کار خود را درست انجام دهیم.
خبرنگار:محمدامین افشارپور**‌انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.