به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن صالحی، سه شنبه در حاشیه مراسم تحویل 12 فروند شناور تندرو گلف 25 فوت به سازمان شیلات کشور درشیراز درجمع خبرنگاران، افزود: امیدواریم با اقداماتی که برای استفاده ازآب دریاها، سواحل دریاها، پرورش میگو، ماهی در قفس، صید در اعماق و صید در اقیانوس در دستور کار داریم، شاهد افزایش سهم ماهی و دیگر آبزیان در سبد غذایی مردم باشیم.
وی بیان داشت: در سال 95 بیش از یک میلیون و 90 هزار تن تولیدات شیلاتی در کشور داشتیم که 110 هزار تن آن به ارزش 412 میلیون دلار به خارج از کشور صادر و مابقی به مصرف داخل رسید.
رئیس سازمان شیلات ایران در قسمت دیگری از سخنان خود به موضوع تحویل 12 فروند شناور تندرو گلف 25 به این سازمان اشاره کرد و گفت: اعمال مدیریت قوی تر یگان های حفاظت از منابع آبزیان سازمان شیلات ایران در دریا و حراست از ذخایر دریایی، افزایش و پایداری تولید و همچنین استفاده شیلات کشور از ظرفیت های وزارت دفاع برای پشتیبانی یگان های حفاظت از منابع آبزیان، از جمله اهداف واگذاری این شناورها از سوی وزارت دفاع به این سازمان است.
وی بیان کرد: منابع و ذخایر دریایی، ظرفیت های بین نسلی هستند و ما می کوشیم بر اساس قانون از این ذخایر به میزانی برداشت کنیم که برای نسل های آینده هم حفظ شود.
رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: هرچند همواره با صیدهای غیر قانونی، غیر مجاز و خارج از زمان قانونی مواجه هستیم اما یگان حفاظت وظیفه دارد که بر تمام مراحل صید نظارت دقیق داشته باشد و آنها را مدیریت کند و با بهره گیری از این شناورها توان ما را در دریا افزایش خواهد داد و کمک می کند تا جلو صیدهای مخرب را بگیریم.
صالحی افزود: ایران دارای بیش از یک هزار و 800 کیلومتر ساحل در جنوب کشور، حدود یک هزار کیلومتر ساحل در شمال کشور و حدود 2 هزار کیلومتر سواحل جزایر است و یگان های این سازمان می کوشند که در این مناطق حضور فعال داشته باشند.
وی بیان کرد: امروز ما از روش های نوین کنترل، نظارت و مدیریت برخوردار هستیم و به ویژه بر روی شناورهایی که مجوز صیادی دریافت می کنند، سامانه های ناوبری و کنترل نصب می شود تا اطلاعات صید آنها ثبت و در اختیار شیلات قرار گیرد.
او گفت: بی شک حضور و استفاده از تجهیزات پیشرفته سهم قابل توجهی در کاهش تخلفات خواهد داشت اما آموزش هایی هم که به بهره برداران دادایم سبب شده امروز در مدیریت ذخایر، صیادان هم به ما کمک کنند چرا که آنها به خوبی به ارزش ذخایر دریایی و لزوم پایداری آنها پی برده اند.
12 فروند شناور تندرو گلف 25 فوت که امروز (سه شنبه) به سازمان شیلات کشور در شیراز تحویل داده شد، ساخت متخصصان داخلی فعال در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.