مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با اعلام این مطلب گفت: خط 2 قطار شهری به طول 15 کیلومتر در حدفاصل شهرک میانرود تا کلبه سعدی قرار دارد که فاز یک آن تا میدان امام حسین (ع) به طول 10 کیلومتر هم اکنون در حال اجراست.
اسد ا... حاج زمانی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 5 کیلومتر از عملیات حفاری تونل فاز یک خط 2 قطار شهری انجام شده و 3/4 کیلومتر از آن تا میدان امام حسین (ع) باقی مانده است.
وی افزود: تاکنون برای اجرای این پروژه 300 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن حداقل 1200 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است که در صورت تامین این اعتبارات، فاز یک خط 2 قطار شهری می تواند تا کمتر از 3 سال آینده مسافرگیری کند.
حاج زمانی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت 7 ایستگاه از 8 ایستگاه مسیر این پروژه آغاز شده که در صورت بهره برداری تا 3 سال آینده 4 ایستگاه افتتاح می شود و مابقی نیز به تدریج به بهره برداری می رسد.
وی در خصوص تامین واگن های مورد نیاز این پروژه نیز گفت: در حال حاضر وزارت کشور برای خرید 2 هزار واگن قرارداد بسته که تعدادی از این واگن ها برای خط 2 مترو شیراز است.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز پیرامون وضعیت فاز دوم خط یک مترو در حد فاصل چهارراه زند تا میدان ا... نیز اضافه کرد: تا یک ماه آینده ایستگاه بولوار رازی در محور فاز دوم خط یک به بهره برداری می رسد و پس از آن تا پایان سال هر ماه یک ایستگاه این بخش از خط یک به بهره برداری می رسد.
حاج زمانی با اشاره به افتتاح ایستگاه بازار تا اردیبهشت سال آینده افزود: علاوه بر این فاز اول ایستگاه میدان امام حسین (ع) در مسیر خط یک قطار شهری نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: خط یک مترو شیراز نیازمند 105 واگن است که تا کنون 45 واگن تامین شده و در حال فعالیت است.
20 واگن دیگر نیز هم اکنون در بندرعباس است که تا یک ماه آینده به شیراز می رسد و با احتساب این تعداد، واگن های خط یک مترو شیراز تا پایان سال به 65 واگن افزایش خواهد یافت.
حاج زمانی در خصوص زمان آغاز ساخت خط 3 یا همان ادامه خط یک مترو نیز گفت: در حال حاضر به دنبال تعریف منابع مالی خط 3 هستیم که به محض مشخص شدن منابع مالی، عملیات اجرایی این خط آغاز می شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 774994
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.