مهندس حمیدرضا دهقانی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت : ایجاد درآمد از طریق کشت شلتوک چیزی نیست که بتوان آن را مخفی کرد یا مخفیانه آن را انجام داد، همه ادعاهایی که دراین زمینه مطرح می شود مردود و نادرست است.
وی ادامه داد: حساب های مالی سازمان آب همواره تحت نظارت بازرسان و ذیحسابان قرار دارد و ما ریالی دراین زمینه ایجاد درآمد نداریم و کاشت شلتوک هم در هیچکدام از اراضی متعلق به این سازمان نداریم.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس افزود: در برخی از سالها برای حفاظت از اراضی متعلق به این سازمان درختکاری در این اراضی انجام می شده است،این کار برای حفظ مالکیت دولت بر اراضی بوده است،هزینه نگهداری از این فضای سبز و درختان ایجاد شده هم به مراتب از عایدی آن بیشتر است، درختکاری دراین اراضی برای حفظ اراضی و جلوگیری از تجاوز به آن بوده است که در سالهای گذشته انجام می شده است.
دهقانی اظهار داشت: اگر در برخی از سالها هم دراین اراضی شلتوک کاری می شده قطعا در سالهای پر باران بوده است، اکنون در شرایط خشکسالی و کم آبی در هیچ منطقه ای از اراضی این شرکت کشت شلتوک انجام نمی شود.
طی سال های اخیر استان فارس با افت سفره های آب زیرزمینی مواجه شده است، کارشناسان و مسئولان استان فارس در این سالها همواره بر حفظ آبهای زیرزمینی و جلوگیری از کاشت برنج و شلتوک تاکید داشته اند.
به رغم همه این تاکیدات اراضی قابل توجهی در اطراف سد درود زن و بالا دست این سد و همچنین اراضی منطقه کامفیروز استان فارس به کشت شلتوک اختصاص دارد.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده :‌غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.