اولین شاکی این پرونده مردی بود که به یکی از کلانتریهای شیراز رفت و گفت مسئولان یک شرکت بیمه در شیراز با جعل مدارک و صحنه سازی از بیمه وی استفاده کرده و میلیون ها تومان به جیب زده اند.
وی اینگونه ادامه داد: چندی قبل تصادف کردم و پرونده ای تشکیل شد. زمانی که برای گرفتن بیمه مراجعه کردم متوجه شدم به دلیل اینکه مبلغ آن بالا نیست اگر از بیمه استفاده نکنم بهتر است. من هم از بیمه خودرو استفاده نکردم تا اینکه مدتی قبل بار دیگر تصادف کرده و زمانی که به بیمه رفتم متوجه شدم از بیمه من استفاده شده است. از این رو تصمیم گرفتم شکایت کنم.
شاکی بعد از آن به طرح شکایت پرداخت و اطلاعاتی را در اختیار پلیس قرار داد. بعد از آن پروندهای در این زمینه تشکیل شد و تیمی از مأموران اداره آگاهی با دستور قاضی ویژه تصادفات بررسیهای خود را در این زمینه آغاز کرد. آنچه مسلم بود اعضای این باند سازمان یافته به شکل سریالی دست به کلاهبرداری به همین شیوه میزدند. تحقیقات نشان میداد که پیش از این چندین نفر به همین شیوه گرفتار این باند شده و از بیمه شان استفاده شده است. ماموران با سرنخ هایی که به دست آورده بودند دریافتند افرادی به ادعای اینکه استفاده از بیمه در زمان تصادف با توجه به میزان کم خسارت، مناسب نیست؛ طعمه های خود را از استفاده از بیمه منصرف کرده و خودشان دست به کلاهبرداری زدهاند. ماموران با انجام تحقیقات ردپایی از مسئولان یک شرکت بیمه را به دست آورده و پی بردند این افراد به همین شیوه مراجعه کنندگان را فریب داده و خودشان دست به کلاهبرداری های میلیاردی زده و از شرکت بیمه در تهران پول هایی به جیب زده اند. با جمع آوری دلایل و مدارکی بر علیه آنها ماموران 5 نفر از مسئولان این شرکت بیمه که یک زن و مدیر و معاونان شرکت بودند را دستگیر کردند. این افراد در بازجویی ها صراحتا به بزه ارتکابی اعتراف کردند. این پرونده هم اکنون در دست بررسی است و تحقیقات پیرامون افشای زوایای پنهان این ماجرا ادامه دارد.
هشدار؛ شگردهای خلافکاران در تصادفات ساختگی
تصادف ساختگی یکی از شگردهای افراد سودجو و گاه زورگیران است که با شگردهای خاص خود اقدام به اخاذی از افراد میکنند و ضمن آشنایی با راهکارهای قانونی و مدرک سازی به اهداف خود می رسند.
این سودجویان با ایجاد یک تصادف ساختگی مثل انداختن خود در جلوی خودروها یا ایجاد خسارتهای ساختگی برای خودروهایشان اقدام به اخاذی کرده و با شگردهای خاص از افسران راهنمایی و رانندگی کروکی گرفته و ضمن مراجعه به شرکت های بیمه؛ غرامت دریافت میکنند.
براین اساس چه بسیار پروندههایی که از طریق تصادف سازی به شرکتهای بیمه ارسال می شود و در این بین ممکن است برخی از این موارد به عنوان ساختگی بودن تصادف، کشف شود.
گاه سودجویان با ضرب و جرح ساختگی اقدام به اخاذی میکنند و سپس با مراجعه به بیمارستان و ضمن دریافت تاییدیه از پزشکان به پزشکی قانونی مراجعه کرده به اهداف خود میرسند. از سوی دیگر عده دیگری از این دست افراد از این طریق اقدام به زورگیری از مالباختگان میکنند.
کلاهبرداری با روش تصادف های ساختگی طی ماههای اخیر به شدت افزایش یافته است. مسئولان بیمه نیز باید مدارک و اسناد ارایه شده از سوی مالکان را به دقت بررسی کرده و در صورت هرگونه شک و تردیدی موضوع را بلافاصله به پلیس اعلام کنند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 710005
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.