مهدی محمدی یکی از مدرسان این کارگاه آموزشی چهارشنبه به ایرنا گفت:عمده مشکل تئاتر در شهرستان ها، کمبود امکانات، نبود مدیریت تخصصی تئاتر و عدم آموزش مناسب است.
او ادامه داد: چنانچه می خواهیم تئاتری پویا داشته باشیم ابتدا می بایست این نقیصه ها را برطرف کنیم سپس رویکردی تخصصی به این هنر داشته باشیم.
محمدی گفت:هرمنطقه بسته به فرهنگ و آداب و سنن خود، صاحب ویژگی های خاص است که با بهره گیری از این ظرفیت ها می تواند در عرصه نمایش نیز ایده های جالبی خلق کند و استهبان در این زمینه ویژگی های بسیار جالب توجهی دارد.
او بیان کرد: استعدادهای خاص و منحصر به فرد در هر منطقه ای وجود دارد در این میان نکته حایز اهمیت، شناسایی، حمایت و آموزش اصولی به این استعدادهای بالقوه است.
این مدرس تئاتر گفت: لزوم حمایت و پشتیبانی مسئولان ارشد فرهنگی از هنرمندان عرصه نمایش به شدت احساس می شود و باید در عمل تحقق یابد چرا که بسیاری از هنرمندان این عرصه شغلی جز تئاتر ندارند..
محمدی تئاتر را آیینه تمام نمای آفرینش دانست و گفت: رسالت تئاتر نشان دادن وضعیت اجتماع به زبانی اثربخش و نافذ است که این خود نشانگر اهمیت و جایگاه هنرمندان در جامعه است.
سعید زارع دیگر مدرس این کارگاه آموزشی نیز به ایرنا گفت: وظیفه یک هنرمند در نگاه اول سنجش نیازهای اجتماعی است در مرحله دوم نیز هنرمند وظیفه دارد پردازشگر وبیانگر تحولات و رویدادها از زبان هنر به اجتماع خویش باشد.
زارع افزود: امروز مشکلات تئاتر در کشور در 2 حوزه سخت افزاری و نرم افزاری دسته بندی می شود، در بخش سخت افزاری هنرمندان این عرصه با کمبود سالن نمایش و امکانات تخصصی مواجه هستند در حوزه نرم افزاری نبود آموزش صحیح و عدم وجود مدیریت تخصصی به شدت احساس می شود.
این مدرس دانشگاه بیان داشت: انجمن های نمایش اگر ساختاری سازمانی به خود بگیرند و مسئولان امر نیز با رویکردی تخصصی با این هنر برخورد کنند، بسیاری از چالش های تئاتر در کشور برطرف می شود.
این کارگاه آموزشی هشت روزه به دعوت جمعی از هنرمندان استهبانی و با حضور دو نفر از مدرسان تئاتر از تهران در استهبان آغاز شد.
جواد عاجلی کارگردان استهبانی، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی هنرمندان جوان با شاخصه های هنر نمایش دانست.
وی افزود:در این دوره آموزشی هنرمندان استهبانی با تکنیک های مختلف تئاتر شامل فن بیان، اصول حرکت و بدنسازی تئاتر آشنا می شوند.
خبرنگار:‌روح الله سعادتمندنژاد ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.