به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه شیراز، سید محسن تقوی افزود: در آزمون سراسری امسال یک میلیون و 93 هزار و 197نفر متقاضی ورود به دانشگاه ها نام نویسی کرده اند که نسبت به سال 95 شمار داوطلبان حدود
79 هزار نفر بیشتر شده که بیانگر هفت درصد افزایش است.
وی بیان کرد: از مجموع 76 هزار و 608 نفر داوطلب شرکت در آزمون سراسری در استان فارس، 32 هزار و 8 نفر در شهر شیراز در این رقابت شرکت می کنند.
تقوی ادامه داد: کنکور سراسری امسال در 35 شهر استان فارس برگزار می شود و باجه های رفع نقص در همه شهرستان ها به رفع مشکل داوطلبان می پردازند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز بیان کرد: کنکور سراسری امسال، روزهای پنجشنبه و جمعه (پانزدهم و شانزدهم تیرماه 96) در 2 نوبت صبح و عصر برگزار می شود.
تقوی گفت: داوطلبان گروه آموزشی ریاضی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (15تیرماه)، گروه آزمایشی هنر عصر پنجشنبه، گروه آزمایشی تجربی صبح جمعه (16تیرماه) و گروه آزمایشی زبان های خارجی عصر جمعه در جلسه آزمون شرکت می کنند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، بیان کرد: چنانچه در کارت های ورود به جلسه آزمون داوطلبان اشتباهی وجود داشته باشد، شعبه رفع نقص در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی با حضور نمایندگان سازمان سنجش دایر است.
تقوی ادامه داد: امسال بیشترین شمار داوطلبان شرکت کننده با 580 هزار و 301 نفر مربوط به گروه آزمایشی تجربی است و 148 هزار و 429 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 184 هزار و 122 نفر در گروه علوم انسانی، 118 هزار و 402 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی و 61 هزار و 943 نفر در گروه آزمایشی هنر در سراسر کشور به رقابت می پردازند.
وی افزود: در استان فارس هم 48 هزار و 740 نفر در گروه آزمایشی تجربی، 7 هزار و 654 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 9 هزار و 251 نفر در گروه علوم انسانی، 7 هزار و 71 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی و سه هزار و 892 نفر در گروه آزمایشی هنر در این آزمون سراسری شرکت دارند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان فارس گفت: همچون سال 95، امسال نیز حدود 60 درصد شرکت کنندگان کشور و استان فارس را بانوان و 40 درصد را آقایان تشکیل می دهند.
تقوی، با اشاره به حساسیت بالای کنکور سراسری و تاکید بر برگزاری صحیح و سالم آن بیان کرد: دانشگاه شیراز در سالیان گذشته در برگزاری این آزمون عملکرد موفقی داشته و توانسته لوح تقدیر سازمان سنجش را به عنوان دانشگاه برتر در برگزاری کنکور سراسری از آن خود کند.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.