به گزارش ایرنا، سید علی نقی طبیب لقمانی چهارشنبه در اولین کارگاه آموزشی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی در آباده گفت: ارتقای جایگاه نهاد شورا تنها بدست منتخبین مردم در شورا امکانپذیر خواهد بود.
وی اظهار داشت : اعضای شورا به مصوبات این نهاد احترام بگذارند حتی اگر به آن مصوبه رای نداده باشند یا خلاف نظرشان باشد.
لقمانی با بیان اینکه شوراها قانون را مبنای کار قرار دهند و بر این اساس فعالیت کنند افزود: اعضای منتخب شورای پنجم باید به دنبال شناخت مهمترین نیازهای جامعه باشند و رعایت قانون و حاکمیت قانون را مد نظر قرار دهند و دنبال کنند.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از ظرفیت های قانونی شوراها هنوز عملیاتی نشده است گفت: نگاه حاکم بر شوراها بعنوان نهاد مردمی برخاسته از قانون اساسی و مورد استناد امام و رهبری است و باید عدالت محور باشد.
مدیر کل امور شهری و شوراها استانداری فارس نیز در سخنانی در این آیین با تبریک روزشهرداری ها و دهیاری ها با اشاره به اهمیت جایگاه شوراهای شهری و نحوه انتخاب شهرداران گفت:‌ قانونمندی، احترام به نظر دیگر اعضا، مردم داری، برنامه ریزی، دقت نظر، شناخت کافی از قوانین ، تعامل سازنده با دستگاه های دولتی و پیگیری مشکلات مردم مدنظر باشد.
بیات پور گفت:‌ برخی مواد قانونی در زمینه وظایف شوراهای اسلامی شهرها باید رعایت شود.
فرماندار شهرستان آباده نیز ضمن گرامیداشت 14 تیر روز شهرداری ها و دهیاری ها و همچنین روز قلم به بیان اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی پرداخت و گفت: خداوند متعال شورا و مشورت را از ویژگی های مومنان برمی شمارد و عمل به شورا و مشورت را برای مومنان عملی واجب می داند.
محمدرضا زارع با بیان اینکه شوراها برنامه اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: بررسی و شناخت کمبودها ، نیازها و نارسایی های اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی ، اقتصادی و رفاهی حوزه خدمت، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح های مصوب از جمله وظایف مهم شوراهاست که بایستی با علم به قوانین و با نهایت بردباری و احترام به مردم آن را انجام دهند.
فرماندار آباده افزود:‌ برنامه ‌ریزی درزمینه مشارکت مردم در انجام فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی ، پیگیری برخی مشکلات مردمی ، انتخاب دهیار یا شهردار و ... از دیگر وظایف شوراهاست.
زارع گفت:‌هنر شورای اسلامی ایجاد وحدت و حل مشکلات است و شأن و جایگاه شورا بسیار والاست و اعضای شورا باید با رفتار خود این شأن را حفظ کنند.
خبرنگار: سعادت ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.