به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، محمد فرخ زاده
در نشست مقابله با اماکن غیر مجاز توزیع کنند گاز مایع در شیراز، افزود: هم اکنون در این شهر تنها سه شرکت پرسی ایران گاز، پارس گاز و بوتان دارای مجوز قانونی فعالیت در زمینه توزیع و شارژ کپسول های گاز مایع هستند.
وی بیان داشت: اماکنی و یا مغازه هایی که در هر نقطه از شهر مبادرت به ارائه سوخت کپسول مایع به خودروها و یا سلیندرهای گاز می کنند باید دارای پروانه کسب باشند در غیر این صورت مرتکب کاری غیر قانونی و خلاف شده اند و اتحادیه ها و تعزیرات حکومتی اصناف باید با شدت با آنها برخورد کنند.
فرخ زاده ادامه داد: ضروری است شرکت های غیر مجاز توزیع گازهای مایع در شیراز نسبت به ایجاد نمایندگی و مراکز مجاز و استاندارد اقدام کنند و هرگونه گاز رسانی به منازل فاقد لوله کشی گاز باید با ساماندهی متولیان و عوامل انتظامی و قضایی انجام شود.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: با وجود برگزاری نشست های متعددی که از سوی فرمانداری شهرستان شیراز در زمینه شارژ غیر مجاز سیلندرهای 11کیلویی گاز و گازهای پیک نیکی برگزار شده لیکن هنوز راهکار مشخصی به دست نیامده و این معضل همچنان در شهر شیراز بدون راه حل مانده است.
او گفت: متاسفانه هنوز در شهر شیراز مغازه هایی هستند که به صورت غیر استاندارد، شارژ پیک نیکی و سیلندر و نصب مخازن گاز مایع (LPG) را بر روی خودرو ها انجام می دهند و هیچ نهاد یا دستگاه متولی، مسئولیت شناسایی و برخورد قاطع با آنها را برعهده نگرفته است.
فرخ زاده اضافه کرد: استفاده از سیلندرهای غیر مجاز گاز مایع علاوه بر اینکه مصرف سوخت را بالا می برد موجب افزایش حوادث و آتش‌سوزی در وسایل نقلیه ای می شود که از این نوع کپسول ها استفاده کرده اند، و افزون بر این نصب کپسول ال پی جی برروی خودروها از نظر استاندارد نیز ممنوع است.
وی ادامه داد: مکان های غیر قانونی شارژ سیلندرهای 11 کیلویی و پیک نیکی در پشت دیوارهای منازل مسکونی، خیابان های اصلی و مکان های پرتردد شیراز، جان و مال شهروندان را تهدید می کند و باید برای کاهش خسارت ها چاره اندیشی شود.
او بیان داشت: در پی بازدیدی که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از مراکز نا ایمن شارژ و فروش گاز مایع در نقاط مختلف این شهر انجام داد، با حضور دستگاه های متولی برای بررسی راهکارهای قانونی و ساماندهی، ایمن سازی، صدورمجوز های قانونی و همچنین برخورد و پلمب مراکزی که به صورت غیرمجازدراین زمینه فعالیت دارند، نشستی ازسوی این سازمان برگزار شد اما هنوز راهکار مشخصی برای برخورد قانونی با شرکت های غیر مجاز ارائه نشده است.
فرخ زاده گفت: باید مشخص شود مسئول کیست و کدام نهاد یا سازمان در صورت بروز حادثه پاسخگو است؟
به گفته وی: از ابتدای امسال تا کنون 35 حادثه مربوط به حریق یا انفجار سیلندرگاز مایع (پیک نیکی و 11 کیلویی) در شیراز رخ داده که 2 مورد آن متعلق به خودروهایی است که به صورت غیر استاندارد از کپسول های گاز مایع استفاده کرده اند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان داشت: حادثه انفجار منزل مسکونی در فروردین 96 در دست خضر شیراز که علت آن پُر کردن غیر اصولی گاز پیک نیکی بود، انفجار چند روز قبل در شهرک گلبهار و همچنین انفجار مرگبار کپسول‌های گاز مایع در منزلی واقع در شهرک اکبرآباد که منجر به کشته شدن پنج نفر و مجروح شدن 6 نفر شد در خاطر بسیاری از شهروندان و آتش نشانان باقی مانده است.
فرخ زاده اظهار کرد: وقوع این حوادث بیانگر این است که عامل های بازدارنده نا ایمنی در شهر شیراز هنوز به درستی مشخص نیست و در بعضی موارد حتی هیچ مانعی یا برخورد قانونی با این نوع فعالیت ها وجود ندارد.
وی، خواستار مقابله با شرکت ها و اماکن غیر استاندارد و غیر مجاز توزیع کننده گاز مایع در شیراز شد و افزود: مردم و رانندگان باید حساسیت بیشتری در مقابله با مراکز نا ایمن شارژ و فروش گاز مایع داشته باشند زیرا داشتن شهری ایمن نیاز به رسیدگی دارد و شهروندان باید خود نسبت به این امر آگاهانه تر رفتار و از جایگاه های عرضه سوخت مجاز استفاده کنند.
در این نشست، معاون دادستان عمومی و انقلاب در پیشگیری از وقوع جرم، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، نمایندگان اتاق اصناف، اداره استاندارد، شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و بازرسی شهرداری و خدمات شهری شیراز حضور داشتند.

** آتش نشانان شیراز کیف حاوی زیورآلات طلا را به مرکز 110 تحویل دادند
در گزارش دیگری از این روابط عمومی از قول رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز عنوان شده است: در ساعت 20 روز بیست و یکم خردادماه جاری، آتش نشانان ایستگاه شماره هفت شیراز واقع در بولوار فرصت شیرازی، یک کیف مسافرتی را که در مقابل این ایستگاه رها شده بود، مشاهده کردند.
فرخ زاده افزود: با توجه به اینکه این کیف دستی به نظر مشکوک می رسید، آتش نشانان بدون باز کردن کیف و مشاهده محتویات آن، مراتب را به مسئولان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گزارش دادند و پس از هماهنگی با مرکز فرماندهی 125، موضوع با پلیس 110 اطلاع داده شد.
او گفت: با توجه به حادثه تروریستی که هفدهم خرداد ماه جاری در تهران رخ داد، عوامل نیروی انتظامی در محل یاد شده حضور یافتند و با رعایت مسائل ایمنی که از سوی آتش نشانان و نیروهای امنیتی پلیس صورت گرفت، کیف دستی باز شد.
فرخ زاده افزود: این کیف که حاوی مقدار زیادی طلا از جمله 29 حلقه النگو، انگشتر و مقادیری وسایل دیگر بود با تنظیم صورتجلسه به ماموران نیروی انتظامی تحویل داده شد.
وی، ضمن تقدیر از عملکرد صحیح و خداپسندانه آتش نشانان شیراز، بیان کرد: آتش نشانان فداکار و متعهد این شهر نشان دادندکه به همان اندازه که درخدمت رسانی و انجام وظیفه خود در امر ایمنی و نجات جان شهروندان جانانه تلاش می کنند، پاکدستی نیز یکی دیگر از ویژگی های ارزنده آنان است.
در 2 حمله تروریستی جداگانه صبح چهارشنبه هفدهم خرداد 96 به ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) از سوی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح، 17نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی (ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: 'تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شدند و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.'
گروهک تروریستی داعش در همان روز حادثه، مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام (ره) را بر عهده گرفت.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.