به گزارش ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی سه شنبه در جمع نمازگزاران مسجد حاج فرج شهرک بهار شهر شیراز افزود: امروز وقت انسان ها ارزش و بهای روزافزونی یافته است و کرامت انسان ها در این است که ادارات در یکجا متمرکز شوند و پاسخگوی مردم باشند.
امام جمعه شیراز گفت: هم اینک مجتمع های اداری در کشورهای مختلف با حضور 30 تا 40 اداره در یک مکان، کار مردم را تسهیل می کنند اما پراکندگی اداره ها در نقاط مختلف جغرافیایی شهرهایی همچون شیراز مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد می کند.
وی ادامه داد: انتظار است که با توجه به وسعت شهر شیراز، مجتمع های اداری مشابهی در چند نقطه مختلف شهر برپا شوند و به پیگیری امور مردم شتاب بخشند.
آیت الله ایمانی در ادامه هم افزایی و تلاش مشترک اداره ها و دستگاه های مختلف در زمینه گره گشایی از مسائل و مشکلات مردم به ویژه مناطق محروم واقع در جنوب و شرق شهر شیراز را خواستار شد.
وی گفت: این که اداره های مختلف از نگاه و زاویه خاص خود به مسائل نگاه کنند، امری مطلوب نیست و این وضعیت در دنیا منسوخ شده است؛ بنابراین باید هم افزایی دستگاه ها برای حل مشکلات تقویت شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: این همراه شدن و با هم کار کردن و من و تو نداشتن، مردم را دیدن، از زاویه خارج شدن و از بخش بیرون آمدن ضرورت دارد و تا این کار انجام نشود، ما این گرفتاری ها را داریم.
آیت الله ایمانی با بیان این که وجود مناطق محروم در جنوب و شرق شیراز، زیبنده این شهر نیست، گفت: این مناطق با مشکلاتی در زمینه بهداشت، آب، دسترسی و رفت و آمد و برخی با مشکل امنیت مواجه هستند که باید به آنها رسیدگی شود.
وی ادامه داد: باید حرکتی شکل گیرد که محرومیت از شهر شیراز برداشته شود و در این راستا، نخستین راهکار این است که مطبوعات و رسانه های استانی نارسایی های موجود در این مناطق را مطرح کنند و این مسائل به شکل یک گفتمان در رسانه عمومی و مطبوعات ما بازگو شود.
امام جمعه شیراز گفت: خواسته ها و حقوق شهروندی ساکنان در مناطق جنوب و شرق شیراز باید به عنوان مطالبه عمومی در رسانه ها مطرح شود و به گفتمان عام و فراگیر در مطبوعات و رسانه ها تبدیل شود.
آیت الله ایمانی با اشاره به حضور خود در برخی مساجد مناطق محروم شهر شیراز در ماه مبارک رمضان و پیگیری حل مسائل و مشکلات این مناطق گفت: انتظار است که مطبوعات استان فارس از کنار این مسائل بی تفاوت عبور نکنند و با ارائه تحلیل هایی، وظایف جامعه در راستای رفع محرومیت و مشکلات را تبیین کنند.
وی گفت: توقع ما این است که صداوسیما نیز بیش از این به انعکاس مطالبات ضعفا و محرومان جامعه بپردازد.
در این دیدار، مسائل و مشکلات مردم شهرک بهار با حضور مسئولان مطرح و راهکارهای رفع آنها بررسی شد.
6113/ 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.