بولوار«زند» که به عنوان یکی از قدیمی ترین بولوارهای شیراز و یادگار تاریخ کهن این شهر سال هاست به محور ارتباطی چندین مرکز درمانی شاخص در جنوب فارس تبدیل شده است، بیش از آن که نمایانگر تاریخ و قدمت شیراز باشد تبدیل به فضایی برای استراحت و انتظار افرادی شده است که یکی از نزدیکانشان روزها و حتی ماه هاست در یکی از مراکز درمانی مجاور این بولوار بستری است.
سرگردانی همراهان بیمار در این بولوار علاوه بر این که هر بیننده ای را متاثر می کند چهره نازیبایی به این محور داده است، محوری که به عنوان یکی از اصلی ترین مسیرهای رفت و آمد شهروندان و محل تجمع مجتمع های پزشکی و سایر مراکز خدمات رسان محسوب می شود. شهردار منطقه یک شیراز در زمینه ساماندهی این بولوار و چاره اندیشی برای همراهان بیمار به خبرنگار «خبرجنوب» گفت: بوستان اردیبهشت (باغ فرزانه) به منظور استراحت همراهان بیمارانی که در مراکز درمانی واقع در بولوار زند بستری هستند در نظر گرفته شده و در این زمینه به دنبال فرهنگسازی و آگاه ساختن همراهان بیمار نسبت به استفاده از این فضا هستیم.
اسماعیلی افزود: همچنین پوششی برای بولوار خیابان زند در نظر گرفتیم که به هیچ وجه فضای آن مناسب نشستن نباشد و دانشگاه علوم پزشکی نیز باید در اجرایی شدن این برنامه ها به ما کمک کند. وی بیان داشت: قلیان کشیدن همراهان بیمار در بولوار یا در پیاده رو هم معضلی است که نه تنها چهره شهر را زشت
می کند بلکه حقوق شهروندی سایر افراد را هم زیر سوال می برد.
شهردار منطقه یک شیراز خاطرنشان کرد: ما موافق برخوردهای شدید با افرادی که در بولوارها استراحت می کنند نیستیم چرا که همراه بیماری که بیمارش چند ماه است در کما به سر می برد، خود دردمند است و نمی خواهیم به درد او بیافزاییم. اسماعیلی با بیان این که شهرداری منطقه یک بوستان اردیبهشت (باغ فرزانه) را برای اسکان همراهان بیمار در نظر گرفته است گفت: سرویس بهداشتی، وسایل بازی کودکان، سکوی نشستن و سکوی نماز امکاناتی است که در این محل برای همراهان بیمار مهیا کرده ایم. وی تصریح کرد: ما آمادگی اسکان شبانه همراهان بیمار را هم داریم و تامین امنیت این افراد بر عهده نیروی انتظامی است. شهردار منطقه یک شیراز افزود: در محدوده بیمارستان شهید فقیهی و نمازی نیاز به ساخت یک اقامتگاه با ظرفیت بسیار بالا احساس می شود چرا که اگر بخواهیم به عنوان محور توریسم شناخته شویم باید تمامی ظرفیت ها را فراهم کنیم و این مهم فقط با اهتمام دانشگاه علوم پزشکی به نتیجه خواهد رسید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 663426
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.