به گزارش ایرنا، خلیل رضاییان شامگاه چهارشنبه در حاشیه سفر به شهرستان نی ریز در جمع خبرنگاران افزود: بارندگی های اواخر پارسال از یک سو، نعمت بزرگی بود و دریاچه سد چشمه عاشق در این شهرستان را پر کرد و از سوی دیگر، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین گفت: تلاش برای بازسازی جاده نی ریز – استهبان ادامه دارد و انتظار بر این است که در یک ماه آینده این محور ارتباطی از سمت نی ریز به استهبان بازگشایی شود.
وی ادامه داد: بازسازی برگشت این محور ارتباطی نیز تابستان امسال پایان می یابد و تردد در آن از سرگرفته می شود.
شهرستان نی ریز در 192 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس 12 اردیبهشت ماه جاری به ایرنا گفته بود: بخش اول اعتبار و تسهیلات درنظر گرفته شده از سوی دولت برای بازسازی مسکن روستاییان خسارت دیده از سیل بهمن ماه پارسال، ابلاغ شده است و بازسازی این مکان های آسیب دیده بزودی آغاز می شود.
حسن فیاض پور افزود: در سیل بهمن ماه پارسال، واحدهای مسکن روستاییان فارس در شهرستان های نی ریز، داراب، جهرم، فسا، زرین دشت، قیروکارزین، خنج، فیروزآباد، لار، لامرد، مهر، فراشبند و کازرون و برخی مناطق شهری آسیب دید.
وی اظهار کرد: برای هر واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در روستاهای استان فارس 20 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در گام نخست، بازسازی منازل روستاییان آسیب دیده از سیل در این استان آغاز می شود و در گام بعدی، منازل آسیب دیده در شهرها در دستور کار قرار خواهند گرفت.
بارندگی کم سابقه و پیاپی در بهمن ماه پارسال موجب جاری شدن سیلاب و بروز خسارت به واحدهای مسکونی و زیرساخت ها در برخی مناطق استان فارس شد.
7369/ 2027
خبرنگار: بهرام بشیری زاده ** انتشار: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.