به گزارش ایرنا هادی پژوهش جهرمی، شنبه در نشست اعضای ستاد انتخابات شهرستان لارستان بیان داشت: از بدو پیروزی انقلاب تا به امروز به دلیل تحریم هایی که به کشورمان تحمیل شده، در حوزه اقتصاد همواره با فراز و فرودهایی مواجه بوده ایم و همین امر موجب شده که اقتصاد ما آنگونه که باید نتوانسته جان بگیرد و پویا شود.
وی افزود: یکی از راه های حرکت در مسیر بهبود وضعیت و شرایط اقتصادی کشور، مشارکت همه جانبه آحاد مختلف مردم در انتخابات است زیرا این مشارکت امری تعیین کننده در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
پژوهش جهرمی ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر مشارکت در انتخابات، تنها یک توصیه ظاهری نیست، بلکه بر اساس و پایه تحلیل هایی است که آن تحلیل ها به موجودیت و به ارکان نظام اسلامی برمی گردد و بی شک دنیا بر روی حضور مردم ما در این انتخابات، حساب خاص و ویژه ای باز کرده است.
این مقام مسئول افزود: هر زمان که مردم به حضور آنها نیاز بوده، شرکتی فعال داشته اند، این حضور و مشارکت بیانگر اقتدار کشورمان بوده و جایگاه ایران را در عرصه بین المللی اعتلا بخشیده است.
پژوهش جهرمی ادامه داد: با توجه به نتایج این مشارکت، همه جناح ها، احزاب و گروه ها با هر نوع گرایشی باید زمینه حضور حداکثری مردم را در پای صندوق های اخذ رای فراهم کنند و ضروری است همگان در این مسیر گام برداریم تا یک انتخابات پرشور
و چشمگیر را رقم بزنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان داشت: همه اعضای ستاد انتخابات اعم از هیات های اجرایی، مجریان، ناظران، بازرسان، نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رای باید از قانون انتخابات به خوبی آگاه باشند زیرا در غیر این صورت نمی توانیم انتخابات خوبی برگزار کنیم.
پژوهش جهرمی، با تاکید بر مطالعه دقیق قانون انتخابات از سوی مجریان برگزاری انتخابات، گفت: برای جلوگیری از هر گونه تخلف باید به قانون پایبند باشیم و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

** تعیین 145 شعبه اخذ رای برای لارستان
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان هم در این نشست گفت: برای 2 انتخابات پیش رو، 145 شعبه اخذ رای تعیین شده است که از این تعداد 35 شعبه برای شهر لار و 110 شعبه برای شهرها و مناطق روستایی این شهرستان در نظر گرفته شده است.
جلیل حسنی اظهار داشت: با هدف آسان سازی روند برگزاری انتخابات، شمار شعب اخذ رای برای انتخابات سال 96 در شهرستان لارستان در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری سال 92 که 134 شعبه بود، بیانگر هشت درصد افزایش است.
فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: کمیته فناوری اطلاعات نیز در این شهرستان تشکیل شده و با هماهنگی مخابرات این منطقه برای پوشش دهی مناسبت اینترنت و پهنای باند نیز اقدام های خوبی انجام شده است تا در روز برگزاری انتخابات با مشکل مواجه نشویم.
وی اظهار داشت: در شهرستان لارستان در مجموع 782 نفر داوطلب شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند که از این تعداد 15 نفر انصراف دادند، 25 نفر در هیات اجرایی و 33 نفر نیز توسط هیات نظارت رد صلاحیت شدند.
فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: شمار شرکت کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 717 نفر است که از این تعداد 153 نفر برای شوراهای شهر و 564 نفر برای روستاهاست.
جسنی ادامه داد: برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، این فرمانداری تا کنون چندین نشست با بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار کرده و در فرصت باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات نیز نشست هایی با فرهنگیان، بانوان، ایثارگران، کارگران، دانشگاهیان، معتمدین، خیران و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد کرد و می کوشیم مشارکت بسیار خوب و بالایی در این شهرستان در پای صندوق های رای داشته باشیم.
حسنی افزود: انتقال و جابه جایی قدرت در محیطی مسالمت آمیز، توام با آرامش و امنیت و از طریق انتخابات، یکی از رهاوردهای انقلاب اسلامی است و امیدواریم امسال نیز بتوانیم انتخاباتی خوب، سالم، قانونمند، با امانتداری کامل و با مشارکت هر چه بیشتر مردم برگزار کنیم.
مهرداد سهرابی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری فارس نیز در این نشست بیان داشت: امسال انتخابات در شهر لار برای نخستین بار به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد و هر آنچه را که برای برگزاری انتخابات مکانیزه مورد نیاز است تامین و آماده خواهد شد و افراد نیز آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد.
6118
خبرنگار: داود عسکر پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.