مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: تا کنون تعداد زیادی گزارش تخلفات انتخاباتی به ما ارایه شده که متاسفانه بیشترین گزارش تخلفات مربوط به نهادهای عمومی به ویژه شهرداری های استان است که به نظر می رسد از کاندیداهای مورد نظر خود حمایت می کنند و علی رغم هشدارهایی که داده ایم باز هم می بینیم بعد تبلیغاتی شهرداری ها فعال تر شده و در تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی به صورت گسترده اقدامات انجام شده را ارایه می دهند.

دارا کیانی اظهار داشت: به رغم تذکرهای ما آن ها باز هم به همان سمت در حرکت هستند اما ما آن ها را با دقت رصد می کنیم به ویژه در بحث شهرداری ها که ممکن است گروه خاصی بخواهد از این موقعیت استفاده کند، متاسفانه زمانی که وارد این مبحث می شویم می بینیم که پوشش زیبایی از قانون به کارها داده شده و اگر هم کسی بخواهد اعتراض کند، می گویند روند، قانونی بوده است در حالی که وقتی به محتوای این فعالیت ها توجه می کنیم می بینیم اگر چه پوشش فعالیت انجام شده قانونی بوده اما در اصل این کار برای حمایت از حزب و تفکر خاصی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این زمینه اگر در برخورد با تخلفات توسط هیات نظارت به نتیجه نرسیم آن را از طریق مرکز و هیات عالی نظارت دنبال خواهیم کرد.

کیانی با اشاره به حضور برخی اعضای فعلی شورای شهرهای استان در آیین افتتاح برخی پروژه های عمرانی ادامه داد: ما در عکس ها شاهد هستیم که حتماً یکی از اعضای شوراها در مراسم مختلف در کنار شهرداران و مسئولین ایستاده است در حالی که این کار لزومی ندارد و شهردار می تواند خود را راساً نسبت به افتتاح پروژه ها اقدام کند و نیازی به ایستادن عضو شورا در کنار شهردار نیست. با انجام این کار همان عدالتی که از آن سخن می گوییم زیر سوال می رود و این کار در واقع یک رانت است که عکس عضو فعلی که کاندیدای دور بعد است این کار را انجام می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتشار مصاحبه اعضای فعلی شورای شهرها منع قانونی دارد یا خیر؟ گفت: قانون در این زمینه سکوت کرده است و می طلبد کسانی که در مجلس هستند به این موضوع نیز توجه کنند البته مسلم است که طبق قانون کسی که عضو شوراست یا مسئولیتی دارد در این مباحث صحبت کند اما سوال این است که چرا این روزها این فعالیت بیشتر شده است؟ درست است که قانون در این زمینه مسکوت است اما ما که خود می دانیم این یک نوع تبلیغ است و هیات های نظارت باید با این موارد برخورد کنند.

کیانی تصریح کرد: گروه برخورد با تبلیغات غیر مجاز و غیر قانونی ما چه در فضاهای مجازی و چه در فضای حقیقی طی این مدت تمامی تخلفات را رصد می کنند این در حالی است که با توجه به صف بندی های سیاسی صورت گرفته به نظر می رسد شاید با توجه به برخی دیدگاه های سیاسی در خصوص برخورد با برخی تخلفات اغماض صورت گیرد.

مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس گفت: در همین ارتباط استاندار فارس دستور داده که در زمینه حفظ سلامت انتخابات هیچ حزب و تفکری برتر از دیگران نیست و نمی تواند از امکانات ملت و دولت برای حمایت از حزب و گروه خاصی استفاده کند و ما نیز طبق ماده 61 قانون شوراها اگر ببینیم به تخلفات یک کاندیدای خاص در استان توجه نمی شود به طور مستقیم از طریق هیات نظارت مرکزی تهران مورد را دنبال می کنیم و تقاضای برخورد با این موارد را به بالاترین سطح هیات نظارت بر انتخابات کشور ارایه می دهیم.

وی در خصوص فعالیت احزاب و گروه ها نیز اظهار داشت: احزاب فاقد مجوز به هیچ عنوان حق فعالیت در انتخابات را ندارند و حزبی که خود مجوز ندارد به هیچ عنوان نباید فعالیت انتخاباتی کند اما در صورت داشتن مجوز آن ها می توانند در چارچوب قانون و طبق اساسنامه خود عمل کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 610271
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.