مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، درباره مزایای تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه اظهار داشت: این موضوع از آن جهت که به مجلس امکان نظارت بیشتر می‌دهد و سبب پاسخگویی وزیر می‌شود، مثبت اما هزینه‌بر است به همین دلیل طرح آن باید پس از بررسی دقیق کارشناسان باشد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان میراث فرهنگی زیر نظر ریاست جمهوری است و امکان ورود مجلس وجود ندارد، گفت: این سازمان 3 حوزه گسترده صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی دارد که در صورت وزارتخانه شدن امکان فعالیت مستقل آنها و توسعه هر یک از حوزه‌ها وجود دارد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مزایای وزارتخانه شدن این سازمان پاسخگویی و شفافیت بیشتر است که نتیجه این امر توسعه بیشتر در حوزه گردشگری و صنایع دستی است. 

رضایی در پاسخ به این سوال که با توجه به انتخابات پیش‌رو آیا امکان طرح این موضوع در مجلس وجود دارد؟ گفت: مجلس جز در بخش نظارتی چندان درگیر موضوع انتخابات نمی‌شود و امکان مطرح شدن و رای آوردن آن وجود دارد. 

به گزارش تسنیم 15 فروردین‌ماه امسال مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود از طرحی با امضای 200 نماینده مجلس برای تبدیل سازمان میراث فرهنگی به مجلس خبر داده و گفته بود که کلیت طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 608484
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.