به گزارش خبرنگار ایرنا، شاعر 'باغ آتش' پنجم فروردین ماه جاری به دنبال یک دوره بیماری قلم بر زمین گذاشت و بدرود حیات گفت .
در مراسم تشییع پیکر شاعر بهار و تکه مهتاب جمعی از شاعران و پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان فارس به ذکر ابعاد شخصیت متعالی این شاعر گرانمایه پرداختند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پیامی که در این آیین قرائت شد، گفت: غلامحسن اولاد فرزند خلف فارس ادب پرور با همه آلامی که از مدتها دور در روح و جسم داشت که آرزوی حضور در بسیاری از مجامع علمی و ادبی از او می گرفت، یکی از تاثیرگذاران مسلم شعر و شاعرانگی در جامعه ادبی و فرهنگی فارس به شمار می رفت به طریقی که دهه ها و صد ها نامش و آثار بدبعش مشعل راه آیندگان خواهد بود.
بهزاد مریدی در این پیام افزود: معمولا در میان مردم فریادرسان اجتماعی را مالداران می دانند که دستی بر دستگیر ضعفا دارند و گاهی حمایتی مادی از امور می کنند، اما باید این نگاه تغییر یابد چراکه در جهت پیشرفت معرفت جامعه و تعالی اندیشه پاک انسانی تلاش بزرگان ادب و علم در سعادت جامعه نقش انکارناپذیر دارد.
این پیام را عبدالنبی سلامی مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به نمایندگی از وی قرائت کرد.
امیرهمایون یزدان پور شاعر و فرهنگور شیراز نیز قطعاتی از اشعار مرحوم اولاد را خواند و او را شاعری گرانمایه دانست که روح حماسی و ظرافت های ادبی در اشعارش موج می زند .
پیکر مرحوم غلامحسن اولاد شاعر معاصر پس از انتقال به آرامستان دارالرحمه شیراز در جوار آرامگاه زنده یاد هوشنگ فتی حافظ پژوه و زنده یاد رحیم فتحعلی زاده موسیقیدان معاصر آرام گرفت .
باغ آتش، بهار و تکه مهتاب، تریشه‌های غزل، تو سرو هم که نباشی بلندبالایی، کنار خوشه گندم، در باغ خسته‌ بعدازظُهر، عاشقانه‌هایم را هیچ کس نمی‌خواند، از خودت‌ ای حوصله سر رفته‌ای، صحرای بایزیدی، و سرانجام، سایه‌های ترک‌خورده مجموعه ای از اشعار ناب مرحوم استاد غلامحس اولاد است .
غلامحسن اولاد متولد 1329 شاعر و نویسنده پیشکسوت معاصر شیرازی، متخلص به «م. اندیش» بعد از مدتی بیماری و بستری در بیمارستان، پنجم فروردین ماه جاری درگذشت.
6113/ 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.